סדרת כנסי החורף של מו"פ צפון ושה"מ יוצאת לדרך בשיתוף מועצת הצמחים וקק"ל

12 דצמ 2023 המחברת/ת:
‎⁨טכנולוגיות השקייה מדייקת ‎⁨טכנולוגיות השקייה מדייקת צילום נטפים⁩

כנס ראשון "טכנולוגיות השקיה מדייקת" בהשתתפות פארוק דבור מנהל מחוז גליל גולן במשרד החקלאות  - יום ג' ה -19.12, בית גבריאל. השתתפות ללא תשלום.

מו"פ (מחקר ופיתוח) צפון, במכון המחקר מיגל, של החברה לפיתוח הגליל, פותח את סדרת כנסי החורף המקצועיים בחקלאות לעונת 2023-24בשיתוף שירות ההדרכה והמקצוע (שה"מ) במשרד החקלאות, אשר יתקיימו בכפוף להנחיות פיקוד העורף ויהיו פתוחים בפני חוקרים, חקלאים והקהל הרחב- ללא תשלום.

את הכנס "טכנולוגיות השקיה מדייקת", יפתח פארוק דבור, מנהל מחוז גליל גולן במשרד החקלאות, בהצגת התוכניות שגובשו במשרד החקלאות לתמיכה בחקלאים ושיקום ענפי החקלאות השונים שניזוקו מהשלכות המלחמה, כגון עזיבת עובדים זרים, חסימת הגישה למטעים ושדות בגבולות הצפון והדרום.

חיה רק-יהלום, מנהלת מו"פ צפון: "על פי סקר שערך ד"ר אדם אברמסון ממכון המחקר מיגל יחד איתי, בקרב מאות חקלאים מכל הארץ, 9 מתוך 10 מגדלים כבר ניזוקו משמעותית כתוצאה מהמלחמה, והעידו על ירידה ממוצעת של 35% בייצור ובהכנסה" אומרת רק-יהלום ומציינת "עכשיו יותר מתמיד, ועל אף המציאות המאתגרת, מצאנו לנכון לקיים את סדרת כנסי החורף כמדי שנה, כדי להמשיך ללוות ולחזק את החקלאים גם בשעה קשה זו, וכן לדאוג לא רק לכך שהחקלאות הישראלית תשוקם, אלא גם לכך שהיא תמשיך לצמוח ותהיה איתנה מתמיד".

כמו כן, יתקיימו בכנס הפתיחה, הרצאותיהם של ד"ר מולי זקס משה"מ בנושא עקרונות בקרת השקיה בגידול עצים; גיא הרצל מחברת treetoscope על העתיד של ניהול השקיה מדייקת; ד"ר ישי נצר מאוניברסיטת אריאל ומו"פ אזורי מזרח, על חיזוי פוטנציאל מים על בסיס סנסורים בשיטת למידת מכונה; עומר שגיא מחברת Phytech על השקיה מדייקת באמצעות מדידה צמחית; מעוז אביב מחברת ריווליס על שחקן החיזוק במלחמה בהתחממות כדוה"א; ואלי בן דוד ואבי שטיין מחברת נטפים, שיציגו את מערכת ההפעלה והפלטפורמה להשקיה מדייקת GrowSphere.

בסדרת הכנסים יציגו חוקרים בכירים ממו"פ צפון-מיגל ושה"מ, יחד עם חוקרים ממוסדות מחקר ואקדמיה נוספים, מגוון מחקרים יישומיים ואת החידושים האחרונים בענף החקלאות בתחומי ההשקיה המדייקת, פירות ההר, הדרים, אבוקדו ונשירים.

עוד ישתתפו נציגי חברות אגרי-טק ובכירים בסקטור החקלאי שיציגו תוכניות להתמודדות עם השלכות המלחמה על ענפי החקלאות השונים, בהיבטים כלכליים, שיווקיים, רגולטוריים ועוד.

המחקרים המוצגים על ידי החוקרים, מתבצעים הודות לתקציבים ציבוריים והכנסים נועדו להפיץ את הידע המקצועי הנצבר לחקלאים, ולחזק את הקשר חוקר-מדריך-חקלאי.

סדרת כנסי החורף של מו"פ צפון תיפתח עם 'כנס טכנולוגיות השקיה מדייקת', ביום ג' ה-19.12.23, בבית גבריאל, הכנסים הבאים - 'פירות ההר - נשירים' לזכר חנה ואבשלום שוורץ ב-2.1.24, כנס תפוח ב- 30.1.24, כנס הדרים ב 13.2.24  וכנס אבוקדו ב 20.2.24. ההשתתפות בכנסים ללא תשלום.

פרטים יתעדכנו בדף הפייסבוק של מו"פ צפון: https://www.facebook.com/Mopzafon ובאתר המו"פ.

 

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.