קנט פיצתה את מגדלי צמחי הנוי בכ-29 מיליון ש"ח בעשור האחרון

13 יול 2023 המחברת/ת:
נזקי מזג האוויר נזקי מזג האוויר Adobe Stock

בקנט מתריעים כי אירועי הקיצון התכופים גורמים נזקים כבדים גם לבתי הצמיחה וממליצים לבטח גם אותם

מגדלי צמחי הנוי נאלצו להתמודד בשנה החולפת עם השלכות המלחמה באוקראינה המשפיעה על כל אירופה. על פי נתונים שפורסמו ב-Ynet, בחג המולד האחרון חלה ירידה של כ-15% בהיקף הייצוא הישראלי לאירופה של פרחים וענפי קישוט, לעומת חג המולד בשנת 2021. לכך מתווסף הסיכון "הרגיל" של ענף צמחי הנוי והנזקים הנגרמים לגידולים כתוצאה ממשבר האקלים. על פי נתוני קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, בעשור האחרון פיצתה החברה את מגדלי צמחי הנוי בכ-29 מיליון ש"ח. בעיקר בשל אירועי סערה, ברד ואירועים אקלימיים נוספים.

בימים אלה קנט  מחדשת את ביטוח  צמחי הנוי לעונת 2023-2024. במסגרת זו תינתן הנחה של 5% בדמי הביטוח למגדלים שיצטרפו לביטוח נזקי טבע עד סוף אוגוסט. יצויין כי הביטוח אינו כולל את בתי הצמיחה ומומלץ לרכוש ביטוח זה בנוסף.

במסגרת ביטוח נזקי הטבע לצמחי הנוי קנט מציעה בחירה בין שלוש רמות ביטוח הנבדלות זו מזו בדמי הביטוח ובסכומי הפיצוי המרביים. ביטוח אסונות טבע, המתאפשר לאלו שרכשו את ביטוח נזקי הטבע, מכסה נזקים שיגרמו כתוצאה מאירוע אקלימי, מחלה או תקיפת מזיקים שלא ניתן להתגבר עליהם ושיגרמו באופן ישיר לנזק כמותי לגידול המבוטח. הביטוח מיועד לכל הגידולים (למעט גיאופיטים ושתילים) עלותו נמוכה מאוד והוא משלים כיסוי ביטוחי מורחב. לאור הגידול בהיקף מקרי הקיצון כתוצאה ממשבר האקלים, בקנט ממליצים למגדלים להגן על השקעותיהם ולרכוש גם ביטוח זה.  יודגש כי ביטוח צמחי הנוי אינו כולל את השתילים הרב שנתיים או את חומר הריבוי. כדי לבטחם, על המגדל לסמן את מספר השתילים בכל חלקה בטופס ההצטרפות לביטוח.

 ביטוח בתי  צמיחה:

בנוסף לנזקים העצומים שנגרמו בשנים האחרונים לגידולים החקלאיים השונים, ובכללם צמחי הנוי, אירועי הקיצון הנובעים ממשבר האקלים פוגעים קשות גם בבתי הצמיחה. הרוחות העזות ומטחי הברד להם היינו עדים בחורפים האחרונים, גרמו לנזקים גדולים לבתי הצמיחה והרשת. החל מקרעים ועד קריסה מוחלטת. מנתוני קנט עולה כי בשש העונות האחרונות פיצתה קנט את מגדלי בתי הצמיחה המבוטחים בכ-13 מיליון ₪, כתוצאה מאירועים נקודתיים, עוצמתיים מאוד ובלתי צפויים שהסבו נזק לבתי הצמיחה, בתי הרשת והמנהרות. בחלק מהמקרים  בתי הצמיחה לא היו מבוטחים וכך נגרמו לחקלאים נזקים כלכלים כבדים שנאמדים במיליוני שקלים.  יתרה מזאת, ההשתתפות העצמית במקרה של נזק לגידולים כתוצאה מהתמוטטות מבנה שלא היה מבוטח, גדלה. לכן, ולאור ההשקעות הגדולות של המגדלים בבתי הצמיחה עצמם, בקנט ממליצים לבטח גם אותם, בעת חידוש ביטוח צמחי הנוי. עלות הביטוח נמוכה יחסית והוא נותן מענה ביטוחי מקיף ורשת ביטחון כלכלית מלאה. הביטוח מכסה נזקים ישירים למבנה ולרכוש המבוטחים כתוצאה מסיכונים - ברד, סערה, שיטפון, שלג, אש ופגיעה תאונתית. השנה קנט מציעה ביטוח לבתי הצמיחה מסוג חממות בתנאים משופרים למצטרפים חדשים, ונותנת להם הנחה משמעותית בדמי הביטוח בגובה של 30%

קנט עוברת לדיוור ירוק

במסגרת שיפור השירות, קנט מבצעת שינוי במערך הדיוור וזאת בכדי לייעל לתרום ולשמור על איכות הסביבה. לכן החל מעונת הביטוח הבאה, קנט תשלח את טפסי ההצטרפות לביטוח רק בדואר אלקטרוני. כמו כן יעשה שימוש באמצעות מסרונים לקבלת עדכונים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.