חדשנות בפריפריה- להיות או לחדול

18 ספט 2019 המחברת/ת:

"חדשנות מאפשרת לנו לחשוב כל יום מחדש בצורה ביקורתית ואמיצה על כל מה שקורה איתנו ולחפש כל יום את הדבר הטוב הבא"  כך פתח  טל ישועה יו"ר צמח מפעלים את דבריו  בכנס החדשנות שנערך השבוע ע"י קבוצת צמח מפעלים.

בכנס אשר נערך בכפר נהר הירדן השתתפו כ- 150משתתפים- יו"רים, רכזי משק, מנהלי קהילה ובעלי תפקידים במשקים. כמו כן, השתתפו בעלי תפקידים של חברות הבנות מתאגידי קבוצת צמח מפעלים.

מצבה המשתנה של החקלאות הישראלית תוך כדי ההסתכלות קדימה של קבוצת צמח מפעלים הוביל את הקבוצה בשנתיים האחרונות לחשיבת עומק והשקעה בתחום החדשנות והיזמות אשר כוללת שותפות בחברת כנרת השקעות בע"מ, הקמת פארק אגרו-טק והשתתפות תמיכה ואירוח של האקתון האתגרים בשיתוף איגוד התעשייה הקיבוצית  שיתקיים השנה בעמק הירדן.

מנשה שלום מנכ"ל צמח מפעלים ומשקי עמק הירדן: "לאחרונה התפרסמו נתונים קשים ומדאיגים על הדעיכה של החקלאות הישראלית ושל העוסקים בה.  אנחנו נמנים היום עם שורה של גורמים המעצבים את ענף החקלאות בארץ ויש לנו אחריות גדולה בנושא הזה. רבים בישראל נשענים על התוצרת ועל החזון שלנו ואנו שואפים להיות חלק מהפתרון שייתן את המענה להאכלת אוכלוסייה עולמית גדולה יותר. במסע הזה סימנו מטרה מרכזית: להביא את האזור שלנו, להיות אחד הגורמים המרכזיים והמשמעותיים בהובלה בזירה החדשה וגם הישנה המוכרת לנו, התמודדות שתביא את האזור כולו למחוזות פורצי דרך. כשהמטרה היא ליצור תהליך שנושא בחובו פתרונות חקלאיים שיובילו וישתלבו עם החקלאות העתידית בארץ ובעולם.

מאחר שאנחנו רואים את עצמינו כחלק בלתי נפרד מהקהילה שבתוכה אנחנו  חשוב לנו מאד, לייצר מקומות תעסוקה עכשוויים ורלוונטיים אשר יהוו אבן שואבת לצעירים שלנו ויחזירו חלק מהבנים והבנות הביתה כנושאי משרות בכירות."

טל ישועה יו"ר צמח מפעלים ומשקי עמק הירדן: " אנחנו העם היהודי, הקרדו שלנו, הבסיס האמונתי שלנו מבוסס על החיבור הישיר בין אדם לאלוהים, ללא מחיצות וללא מתווכים. וכשאתה איש קטן שמחובר באופן ישיר לאלוהות השמיים הם הגבול. התרבות הזאת שבאה מהיהדות היא שהפכה אותנו לשונים, לחדשניים, לסקרנים, למשני עולם.

חדשנות זה פרק א' בבראשית בו נבראנו בצלם אלוהים, פרק שלם לפני שהוא נתן לנו גוף. חיבור שדורש שהנשמה שלנו תהיה חופשית צלולה ואמיצה, חדשנות זה מהות היהדות."

הבחירה בקיום הכנס בכפר נהר הירדן- כפר נופש לילדים המתמודדים עם מחלות כרוניות, גנטיות ומסכנות חיים ולילדים עם מוגבלויות- אינה מקרית, אנו רואים בשיתוף הפעולה המתמשך עם הכפר כחלק מתפיסת עולם הכללית הרואה את צמח מפעלים, משקי עמק הירדן ובעליו כחלק פועל ויוזם במרחב הקהילתי שבו אנו נמצאים.  

בתמונה: עמיר טוויג מנהל גיוס משאבים כפר נהר הירדן, טל ישועה יו"ר צמח מפעלים, מנשה שלום מנכ"ל צמח מפעלים, יקיר שטרנין סמנכ"ל כפר נהר הירדן, ענבר אלתר מנהל ליסינג וסחר

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.