אושר בטרומית: החמרת הענישה על פשיעה חקלאית

15 מאי 2018 המחברת/ת:

במסגרת ציון יום החקלאות, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין (תיקון - החמרת ענישה בפשיעה חקלאית), התשע"ח-2018 - של חבר הכנסת רוברט אילטוב וקבוצת חברי כנסת.

מוצע להחמיר את רף הענישה, ולהגדיר עונשי מינימום בכל הקשור לפשיעה חקלאית.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "פשיעה חקלאית הפכה למכת מדינה שגורמת לנזקים רבים לחקלאים ולחקלאות בכללותה. הפשיעה באה לידי ביטוי בהשחתה של ציוד ורכוש חקלאי, גניבה, ונדליזם, הצתה והברחה של בעלי חיים. מלבד הפגיעה במקורות הפרנסה של החקלאים, נוצרת פגיעה בתחושת הביטחון הכללית והאישית של החקלאים הנדרשים להגן בגופם על אדמותיהם תוך חירוף נפשם. היעדר הרתעה מספקת מביא להרחבת היקף הפשיעה החקלאית, עד כדי הקמתן של התארגנות עצמאיות ופרטיות ללוחמה בפשיעה הכלכלית האמורה.

אין חולק על חשיבותה של החקלאות בהווי הישראלי. רוב המגזר החקלאי בישראל נמצא במרחב הכפרי ותרומתו למדינה היא חיונית מבחינה כלכלית, חברתית, ערכית ולאומית. אף על פי כן, זה שנים שהחקלאים סובלים מפשיעה חמורה המבוצעת כנגדם, שפוגעות בהם מבחינה כלכלית ומורלית. כתוצאה מכך נפגעת המדינה כולה."

ח"כ אילטוב: "בתקופה האחרונה החקלאי הישראלי איבד את האמון במערכת. רוב הפשיעה הזו נעשית לא במטרה לגנוב ציוד אלא במטרה שהיהודים יעזבו את הקרקע ואת אחיזתם בשטח. אנחנו בכנסת צריכים לתת את המעטפת החוקית להתמודדות עם הבעיה. זו לא פשיעה חקלאית זה טרור חקלאי."

19 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת חוקה.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.