שר הכלכלה והתעשייה חנך את מפעל המכוורת "הכל דבש" של הדבוראי עמית יוסף באזור התעשייה יסוד המעלה

30 אפר 2018 המחברת/ת:
מימין לשמאל - הדבוראי עמית יוסף, שר הכלכלה אלי כהן, אילן אור ראש מועצה מימין לשמאל - הדבוראי עמית יוסף, שר הכלכלה אלי כהן, אילן אור ראש מועצה

באירוע חגיגי במעמד שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן וראש מועצת יסוד המעלה אילן אור, נחנך מפעל המכוורת החדש "הכל דבש" של הדבוראי עמית יוסף, באזור התעשייה יסוד המעלה. הקמת המפעל התאפשרה הודות לפרויקט משרד הכלכלה-"עידוד יזמים לפריפריה", בעזרתו קיבל יוסף הקצאת קרקע לפתיחת המפעל החדש, שהוקם בהשקעה של כמיליון וחצי שקלים. מפעל "הכל דבש" עוסק בייצור ואריזת דבש, משתרע על שטח של 1,100 מטרים, כאשר המפעל בנוי על שטח של 525 מטרים. המכוורת כוללת כ-700 כוורות המפוזרות בעשרות נקודות רעייה בגליל העליון וברמת הגולן ומייצרת בשנה כ- 25 טון דבש. המפעל מעסיק כיום כ- 10 עובדים.

בהמשך התקיים סיור מקצועי, שערך הדבוראי יוסף, לשר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, ברחבי המפעל החדש, כמו גם, סדרת טעימות מסוגי הדבש של המכוורת, השר כהן אמר: "קידום התעשייה, התעסוקה והחדשנות בפריפריה הצפונית, הינה משימה הנמצאת בראש סדר העדיפויות של משרד הכלכלה והתעשייה. התעשייה היא מכפיל כח, כאשר בנוסף על יצירת תעסוקה והכנסה באופן ישיר, היא מייצרת מעגלי צמיחה ופעילות כלכלית שממריצה את האזור כולו".

עמית יוסף (46), בעלים מפעל "הכל דבש" החדש, חבלן משטרתי במקצועו, החליט לעשות הסבה מקצועית ולעבור לעבודה בחקלאות, בשיחה אקראית שקיים ברכבת עם בן למשפחת דבוראים מיסוד המעלה. "משהו בדבורה החכמה והעמלנית, סקרן אותי. התחביב התחיל לתפוס תאוצה ובמקביל לשירות המשטרתי, נוצרה מכוורת גדולה. היום מספר שנים אחרי השיחה ברכבת, אני בעל מכוורת אמתית, משווק דבש ומאוהב בדבורה" אומר יוסף ומוסיף "החלטתי להקים מפעל דבש ראשון ביסוד המעלה, חנוכת המכוורת מרגשת במיוחד בימים אלו אשר אינם קלים לחקלאות בישראל ובענף הדבש, מתמודדים הדבוראים עם תופעת היעלמות הדבורים, המאיימת על פעולת האבקת הגידולים החקלאיים ועל קיום הענף בכלל. אני מודה למשרד הכלכלה והתעשייה, המועצה מקומית יסוד המעלה ומועצת הדבש שתמכו בהקמת המפעל".

אילן אור, ראש המועצה המקומית יסוד המעלה: "אני מברך על ביקורו של שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, במועצה המקומית יסוד המעלה, אשר הוגדרה כמנוע צמיחה אזורי בתחום הביוטק והאגרוטק ומברך את היזם עמית יוסף ומשפחתו, תושבי יסוד המעלה על היצירתיות, היוזמה המבורכת וההוכחה שחלומות מתגשמים כאשר פועלים להגשמתם. שמחתי להיות לעזר בסבך הבירוקרטיה המורכבת אך בסוף זה השתלם. בימים אלה אנחנו שוקדים ועמלים לפיתוח מקורות תעסוקה איכותיים ביסוד המעלה תוך מינוף המשאבים הקיימים שיביאו לפיתוח המושבה והאזור כולו".

זאב מידן, מנכ"ל מועצת הדבש: "הדבוראים ואנוכי מצטרפים לברכות לדבוראי עמית יוסף, על פתיחת מפעל "הכל דבש", זהו מהלך לא פשוט עבור חקלאים, בעיקר בענף הדבש בו תנודות רבות, בהתאם לתנאי מזג אוויר ועונות השנה הקיצוניות במדינתנו. כל הכבוד".

מנתוני מועצת הדבש: בארץ ובעולם מתמודדים עם היעלמות של שליש מכמות הדבורים, תופעה היוצרת חשש גדול לחיסול גידולי מזון ונזק לענפי הקוסמטיקה, הבריאות והטקסטיל. עתיד האנושות תלוי בהישרדות דבורי הדבש, שכן דבורת הדבש הינה המאביקה העיקרית בטבע ואחראית להאבקת 80% מסך הגידולים החקלאיים בעולם. כמו בכל העולם, גם בארץ פועלת מועצת הדבש למיגור התופעה, מקדמת מחקרים להתמודדות עם התופעה ופועלת בשיתוף קק"ל לנטיעות מוגברות של עצים צופניים אשר יסייעו לענף הדבש, האבקה ושימור בטחון המזון בארץ. כיום פועלים בישראל כ- 510 דבוראים העובדים ומטפלים ב-110 אלף כוורות הפזורות ברחבי הארץ, מתוכן 80,000 כוורות מוצבות באזורי גידול חקלאיים ומשמשות להאבקה.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.