אין מחסור ! ייבוא תוצרת חקלאית לא יוזיל מחירים אלא רק ייטיב עם הטייקונים⁩

אין מחסור ! ייבוא תוצרת חקלאית לא יוזיל מחירים אלא רק ייטיב עם הטייקונים⁩ אין מחסור ! ייבוא תוצרת חקלאית לא יוזיל מחירים אלא רק ייטיב עם הטייקונים⁩ צילום: מרינה פורמן לוי

בעקבות כוונת משרד החקלאות, הכלכלה והאוצר לאפשר לרגל חג הפסח ייבוא של ירקות קפואים לתעשייה וייבוא של ירקות טריים לצרכנים קוראים באיחוד החקלאי לראש הממשלה לעצור את הרס החקלאות !

במכתב שנשלח הבוקר לראש הממשלה ולמנכ"ל משרדו מזכירים בתנועת כפרי האיחוד החקלאי כי, כמו לפני כל חג בשנים האחרונות, מחליטה הממשלה לפתוח את שוק הפירות והירקות לייבוא פרוע.

כך, למשל, בשנה שעברה הותר ייבוא מירדן בטענה למחסור צפוי בפירות וירקות בבשר ובעוף. בפועל לא היה מחסור, החקלאי הירדני הרוויח והחקלאי הישראלי שוב נפגע.

הטענה כי המחירים הוזלו שקרית ודמגוגית והעובדה היא שהמחירים לצרכן לא יורדים !

דודו קוכמןלדברי עו"ד דודו קוכמן, מזכ"ל תנועת כפרי האיחוד החקלאי: "מי שנהנה מפתיחת היבוא וממתן פטור ממס לגידולים חקלאיים מחו"ל הם 2 ציבורים- החקלאים  מהמדינות השכנות וחבריו הטייקונים של שר האוצר, לאחר שכבר הוכח שההוזלה לא מתגלגלת לציבור.

מזה שנים אנו טוענים כי לא החקלאים הם האחראים ליוקר המחיה, אלא הסיטונאים והיבואנים. את העובדות האלה, לא אנחנו אומרים אלא ד"ר גלית בן נאים, ממשרד האוצר שחיברה דו"ח לפיו מי שאחראי לעליה במחירי המזון הם יצרני ויבואני המזון ולריכוזיות בענף (לעיון בדו״ח)

על פי הדו"ח, שיעור הרווחיות של יבואני המזון הגדולים עצום. לעלית מחירי הפרות והירקות אחראים המשווקים הסיטונאיים של תוצרת חקלאית".

מנהל המחלקה להתיישבות וראש אגף המשק בתנועת כפרי האיחוד החקלאי, ירון סולומון, קובע כי מדובר במהלך חסר היגיון. לדבריו: "אין שום מחסור בתוצרת חקלאית. חמור מכך- למעלה מ- 31 אלף דונם שתלוים כבר בעיקר בצפון הארץ- ירקות לתעשיה (קפואים) וברגע שהמפעלים לא ירוויחו הם יסגרו ואז הנזק למדינה יהיה רב מהתועלת קצרת הטווח (שגם היא מוטלת בספק)".

ירון סולומוןסולומון קורא לראש הממשלה "לשים את החקלאות בראש הסדר הלאומי !״

החקלאות הישראלית מיצרת ומספקת מזון טריא ובריא ואיכותי בכל ימות השנה בעלות סבירה. החקלאות מספקת את בטחון המזון לתושבי המדינה לאורך כל השנה ומהווה עוגן לכלכלה הישראלית בין השאר ביצירת תעסוקה היקפית בתחום התעשיה והשירותים.

החקלאות מאפשרת שמירה על בטחון המדינה וגבולותיה ושימשה טרם הקמת המדינה מכשיר להגשמת יעדים לאומיים ומיום הקמתה משמשת כגדר חיה בגבולות מדינת ישראל.

אלא שכיום החקלאות בקריסה: לאחר שמיום הקמת המדינה, היתה החקלאות גאוות המדינה והתבססה על חדוות היצירה, כיום נותרו רק כ- 15 אלף חקלאים המספקים את בטחון המזון לכלל תושבי ואזרחי המדינה.

לדברי סולומון, ברגע שחקלאי מפחית בהיקפי הגידול, ישראל הופכת בת ערובה של היבואנים ומכאן הדרך לעליית המחירים קצרה.

לא ניתן לממשלה להפוך את הצרכן לבן ערובה של גורמים זרים באמצעות יבוא פרוע אשר עלול להפסק ברגע כתוצאה מסנקציה בינלאומית וחרמות על ישראל.

לסיכום אומרים באיחוד החקלאי, המחיר הכבד  שאותו משלמים החקלאים זעום לעומת המחיר שהחברה הישראלית עלולה לספוג בשנים הקרובות אם יאושר הייבוא שיביא, למעשה, למחיקת החקלאות במדינת ישראל.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.