נוהל תמיכה במשקי פרחים ובענפי קישוט

בשל כניסתן של מדינות מזרח אפריקה לענף גידולי המסה בפרחים אבד למדינת ישראל היתרון היחסי בשיווק תוצרת חלקאית זו. במהלך העשור האחרון, אם לא למעלה מזה, מצוי ענף הפרחים במשבר מתמשך המביא לירידה ניכרת במספר החקלאים העוסקים בגידול, ולהאטה ניכר בהשקעות המבוצעות בענף זה ע"י המגדלים הקיימים.

לאלו מתווספת העובדה כי מרבית משקי הפרחים הגדולים בישראל ממוקמים במרכזה של הארץ, וגם בשל כך לא אחת נמנעה מהם היכולת לקבלת מענקים כספיים מכוח חוק עידוד הון בחקלאות החל באזורי פיתוח מוגדרים מכוח צו (שאינם כוללים את שטחי מרכז הארץ).

כמו כן, ענף הפרחים באירופה נקלע בתקופה האחרונה למשבר הקשה ביותר בתולדותיו בעקבות צניחה של מחירי הפרחים בשיעור של 50%. מכירות חג המולד שהסתיימו בתחילת השבוע היו כישלון מבחינת המחירים ובחלק מהמקרים לא נרשם כלל ביקוש לפרחים בבורסות באירופה והמגדלים נאלצו לשאת בהוצאות ההובלה בנוסף לההשקעה העצומה בשיווק. המשבר פגע בצורה קשה במגדלים הישראלים אשר מייצאים כ-85% מתוצרתם.

על רקע זה התגבשה במשרד החקלאות ההכרה כי ענף זה ראוי לתמיכה מנהלית בגין השקעה בתשתיות כך שיקל על המגדלים לשקם את עסקיהם ולהתחרות הן בשוק המקומי והן בייצוא.

עודכן לאחרונה ב שלישי, 23 ינואר 2018 16:40

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.