דרוש שר החקלאות שיפעל למען החקלאות בישראל

17 מאי 2020 המחברת/ת:
אלון שוסטר, שר החקלאות אלון שוסטר, שר החקלאות
יו"ר כחול לבן קיים את הבטחתו לראשי הארגונים החקלאים והעמיד בראשו של משרד החקלאות את ח"כ אלון שוסטר, איש התיישבות.
הדבר משמח אותי במיוחד שכן אני יודע מהיכרותי רבת השנים שאלון הוא אדם ערכי המכיר היטב את אתגרי ההתיישבות והחקלאות ועשוי, אם יעמוד באתגר, להביא לשינוי מרענן למשרד שבשנים האחרונות הפך מבית פתוח ואוזן קשבת לחקלאים ולאתגריהם המשתנים לבית שייצר כעס ומרירות.
החקלאות היא לא ענף כלכלי בלבד וזאת מבינים בכל העולם המפותח והלא מפותח. בשונה מכל כלכלה אחרת החקלאות באה להבטיח ביטחון תזונתי, מזון בריא וטרי, פיזור אוכלוסייה, שגשוג של עסקים קטנים, תפיסת קרקע, פינוי קולחין, שמירה על שטחים פתוחים, על תרבות ועל מורשת ועוד.
פרשת הקורונה המחישה עד כמה חשוב להבטיח גידול עצמי של מזון ולא להיות, עד כמה שניתן, תלויים ביבוא. שכן בעת מחסור כל מדינה תדאג קודם לאזרחיה כפי שהדבר קרה בפרשת הקורונה עם המסכות ומכונות ההנשמה.
החקלאים בישראל מצטיינים ומובילים בעולם. אך המדיניות החקלאית בישראל מפגרת לעומת המתרחש בכל העולם המודרני.
במשרד החקלאות אנשי מקצוע מצוינים ובעבודה משותפת איתם אפשר בהחלט להוביל את המדיניות בתחום החקלאות למקום הראוי לה.
לפתחו של השר הנכנס אין מאה ימי חסד ועליו לפעול לחיזוק החקלאות בכלל והמשק המשפחתי בפרט. כמו כן, על השר החדש לפעול למעבר לתמיכות ישירות, להקמת שוק סיטונאי, להפסקת היבוא הברוטלי של תוצרת חקלאית, לחיזוק המחקר החקלאי בכלל והמו"פים בפרט ובעיקר להחזיר את האמון של החקלאים לאחר שמספרם הצטמצם בצורה קיצונית לעומת הממוצע בכל מדינות ה- OECD.
אנו באיחוד החקלאי, מברכים את אלון שוסטר, שר החקלאות החדש, ומבטיחים לתרום את חלקנו ו׳להיכנס׳ מתחת לאלונקה בכדי להציל, לשמר ולפתח את החקלאות ולשמור על מטה פרנסת החקלאים בישראל.
בהצלחה אלון ! הצלחתך היא הצלחת כולנו !

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.