⁨על רקע הביקוש העצום לאבוקדו בישראל: "חקלאי גרנות" נוטעים אלפי דונמים של מטעי אבוקדו חדשים⁩

17 מאי 2020 המחברת/ת:
‎⁨נטיעות מטעי אבוקדו חקלאי גרנות ‎⁨נטיעות מטעי אבוקדו חקלאי גרנות צילום שחר גולדברג⁩

גיורא מרום, מנכ"ל "חקלאי גרנות": למרות המצב המורכב שהביאה עמה הקורונה לעולמנו, אנו ממשיכים להתפתח, לצמוח ולחזק את החקלאים והחקלאות בישראל

בימים אלו מתבצעות נטיעות נרחבות של מטעי אבוקדו בשטחים רבים של חקלאי גרנות, ובסוף השנה יעמדו כלל שטחי חקלאי גרנות על כ- 30,000 דונם אבוקדו! הנטיעות מתבצעות בקיבוצים ומושבים רבים בהם יקום, עין שמר, משמרות, משמר השרון, רמת הכובש, שדה ורבורג, כפר גליקסון, גן שמואל, ניר עציון, אייל, להבות חביבה, מצר, המעפיל, נחשונים, חורשים, מגל, מענית, געש, חניאל, בחן, מעברות וברקאי!

"חקלאי גרנות" נמצאת בבעלות "גרנות", הארגון הכלכלי הגדול ביותר מבין הארגונים של הקיבוצים, בבעלותם של 43 קיבוצים ומושבים שיתופיים, והוא כולל גם את חטיבת "אבוקדו גרנות", הכוללת את כל מרכיבי שרשרת הערך הנדרשים לגידול אריזה ושיווק של אבוקדו בישראל ובחו"ל. בישראל נקטפים זני אבוקדו ונארזים החל מאוגוסט עד יולי. הזנים הפופולריים, דוגמת האס, נקטפים בין נובמבר לאפריל וזו תקופת השיא של העונה. הזנים נבדלים ביניהם בטעם, במרקם, בגודל ובאחוזי השמן שבהם. מטעי האבוקדו בישראל מאופיינים בכמות מזיקים ומחלות קטנה יחסית לגידולי מטע אחרים. המשמעות היא הימנעות מוחלטת מחומרי הדברה חריפים וכתחליף התבססות על הדברה ביולוגית הכוללת שימוש במגוון חרקים מועילים הפוגעים באוכלוסיית המזיקים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.