בקשה דחופה – למיצוי יכולות החקלאות המקומית טרם פתיחת השוק ליבוא נוסף

ראשי ארגוני מגדלי הירקון, הפירות, העופות, הדגים ויו״ר ומזכיר התאחדות חקלאי ישראל פנו בבקשה דחופה לשר החקלאות למיצוי יכולות האספקה והיצע התוצרת החקלאית המקומית בטרם יפתחו השערים לייבוא תוצרת חקלאי מחו״ל.

לדבריהם עם סגירת חלק מהשווקים בארץ נוצר בימים האחרונים מצב בו תוצרת חקלאית מקומית שיועדה לשווקים אלה עומדת זמינה, ללא ערוץ שיווק לציבור.

הדוברים מציינים כי חובה על ממשלת ישראל להתעשת ולזכור כי מוטלת עליה אחריות לאומית לעודד ייצור מקומי ועצמאי של מזון תוצרת הארץ עבור התושבים, הן בשגרה והן בחירום. ביטחון תזונתי הינו הכרח קיומי ולכן יש להבטיח המשך חקלאות ותעשייה חקלאית בת -קיימא בישראל..

ומסיימים בציינם כי ״בכדי שהחקלאות תוכל להמשיך להתקיים ולספק לתושבי המדינה חוסן לאומי וביטחון מזון בימים של משבר או בידוד מדיני, על המדינה לחזור להכיר ולהוקיר את הערך הייחודי והאסטרטגי של החקלאות, באמצעות מעשים ולא דיבורים בעלמא. זוהי שעת חירום ואנו מצפים מכבוד השר, והממשלה, לתמוך בחקלאים באמצעות מתן קדימות לתוצרת מקומית וליכולות האספקה של החקלאות הישראלית הנותנים מענה כמעט מלא לצריכה המקומית לאורך רוב השנה, תמיכה ישירה בחקלאים וויסות היבוא.״

מכתבם של ראשי הארגונים לשר החקלאות מצורף.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.