תחרות התחפושות של מועצת הדבש

27 פבר 2020 המחברת/ת:
מכוורת פורת עין יהב מכוורת פורת עין יהב

לכבוד חג הפורים מזמינה מועצת הדבש להשתתף בתחרות תחפושת 'דבורת הדבש' ולסיורים מודרכים במכוורות ברחבי הארץ, להיות שותפים לתהליך ייצור הדבש, בייחוד בתקופה זו בה כבר ניתן להבחין בתחילת הפריחה האביבית השופעת ואיכותית.

הקהל הרחב והמבקרים במכוורות יוכלו לשלוח צילומים של מחופשים ומחופשות לדבורי הדבש, דבוראים וכל הקשור לעולם הדבורה והדבש, לתיבת הדואר של עמוד הפייסבוק, פסטיבל הדבש.

את התחפושת המנצחת יבחרו צוות דבוראים ויעניקו פרס מתוק במיוחד עם דבש איכותי ומוצרי בריאות מהמכוורת.

ניתן לשלוח צילומים של תחפושת דבורה, עד יום שישי 13.3, עם שם המצולם, מקום מגורים, גיל, טלפון, שם הצלם ואישור פרסום הצילום.

כמו כן, במסגרת פעילויות החג במכוורות ברחבי הארץ יוכלו הילדים לבקר בכוורת אמתית, לאכול אוזני המן עם דבש, לטעום סוגי דבש שונים, להיפגש עם דבוראים וללמוד על עולמן הקסום של הדבורים ועל חשיבותה של הדבורה בהאבקת פרחי ירקות ופירות ההופכים למזון מן הצומח.

מנכ"ל מועצת הדבש, זאב מידן: "כולם מוזמנים לבקר במכוורות לאורך ימי חג הפורים, להתחפש  לדבורים ולהשתתף בתחרות התחפושות של מועצת הדבש. במכוורות ייהנו המשפחות מפעילות חינוכית ומעשירה לכל המשפחה וילמדו על עולמן של הדבורים" אומר מידן ומציין, כי כיום פועלים בישראל כ- 510 דבוראים העובדים ומטפלים ב-120 אלף כוורות הפזורות ברחבי הארץ, מתוכן 80,000 כוורות מוצבות באזורי גידול חקלאיים ומשמשות להאבקה.

המלצות לביקור בחג הפורים במכוורות ברחבי הארץ:

 

מכוורת "הכל דבש" ביסוד המעלה

הדבוראי עמית יוסף, מזמין בחג הפורים לפעילות במרכז המבקרים החדש של מכוורת "הכל הדבש". כל ילד שיגיע עם תחפושת של דבורה יכנס ללא עלות לפעילות במרכז המבקרים הכוללת, תחפושות של דבורת הדבש, מפגש עם הדבוראי יוסף, הסבר על חשיבות השמירה על חיי הדבורה, טעימות דבש גלילי איכותי, הקרנת סרט על עולם הדבורה והדבש, סדנאות לילדים בסימן פורים וסיור בין מחלקות מפעל הדבש. 

מכוורת "הכל דבש" כוללת כ- 700 כוורות המפוזרות בעשרות נקודות רעייה בגליל העליון וברמת הגולן ומייצרת בשנה כ- 25 טון דבש מפרחי הגליל.

מכוורת "הכל דבש", אזור תעשייה יסוד המעלה, ימי פעילות: פתוח כל ימות השבוע ללא יום שבת.

עלות: למשתתף מגיל 3- 24 שקלים. להזמנות בתיאום מראש: 050-2275452, 050-2477991

 

מכוורת "דבורת התבור" - בשדמות דבורה

בגליל בגולן ובכינרת, כבר ניתן להבחין בפריחה מרהיבה, מכוורת דבורת התבור השוכנת בגליל התחתון מזמינה ליהנות מפעילות פורים בלב הפריחה, עם תחפושות דבוראים ודבוריםאיפור פנים, בגדי המלוכה של אסתר המלכה, הכנת תחפושת דבורה, סדנה ליצירת נר דונג ריחני ושלט לחדר. בנוסף, יתקיים סיור במכון רדיית הדבש ובמצפה דבורים ייחודי לצפייה בייצור הדבש, כל זאת באווירה פורימית עם שלל תחפושות.

כל ילד שיבוא בתחפושת דבורה מלאה יכנס ללא תשלום (אחד למשפחה)ימי פעילות: 10-11.3 

עלות: 52 ₪ לילד, 42 ₪ למבוגר. כולל שתייה חמה. טלפון לתיאום: 04-6769598, 050-5637645 

מכוורת הבוסתן - פקיעין

ג'מאל חיר הקים את המכוורת בשנת 1977 בכפר פקיעין ומזמין משפחות וילדים ליהנות בחג הפורים משילוב ייחודי בין אירוח כפרי דרוזי בחיק הטבע ופעילויות חינוכיות מגוונות להכרת עולם הדבורה. במכוורת ילמדו על תהליך ייצור הדבש, על ההיסטוריה של כפר פקיעין והעדה הדרוזית. במכוורת סדנת יצירת נרותעל ידי גלגול לוחות מדונג דבורים גולמי על פתיל מיוחד, קליעת סלים למלא בקבוקים בחול צבעוני, לבלות בפינת החי ופינת הליטוף, רכיבה על גמלים ועוד. עלות: 15-30 ₪ לסדנא. כניסה לאתר ולפינת החי + סיור ללא עלות. ימי פעילות: כל יום, בין השעות- 10:00-18:00. טלפון לתיאום: 052-2477897

מכוורת פורת במושב עין יהב בערבה התיכונה

בחג הפורים מזמינים במכוורת פורת לפעילות ללא תשלום, הכוללת תחפושות של דבוראי ודבורת הדבש ומזמינים לחוות את עולמה המופלא של הדבורה, בדרך יצירתית בחלל המוזיאון, לאורה של תאורה מיוחדת בו מיצגים מעולם המדבר והמכוורת, צילומי תקריב מעולם הדבורה, אלפי דבורי מתכת מעופפות בחלל המוזיאון, כוורות שקופות ובהן דבורים אמתיות עסוקות במלאכת יומן. כמו כן, דוכני יצירה לילדים, סרט על עולם הדבורים וחנות לקניית דבש, שמן זית ויין. לאורך ימי חג הפורים הכניסה חופשית- יש לתאם הגעה מראש- 058-5666032

אוטובוס הדבש BEEBAR של מכוורת מרדכי גולן במושב גילת בנגב

בחג הפורים המבקרים ייהנו מסיור עם דבוראי, תחפושות של דבורת הדבש, כוורת זכוכית להדגמה, הכנת נרות מדונג, וכמובן טעימות ממגוון סוגי דבש. במקום דוכני אוכל ומכירה של תוצרת מקומית: דבש, שמן זית, בירה חדשה מדבש מכוורת מרדכי גולן ועוד. ימי פעילות: א'-ו'  עלות: 35 ₪ לילד 10 ₪ למבוגר. להזמנות- 052-7772291

להשתתפות בתחרות התחפושות של מועצת הדבש- ניתן לשלוח את צילום התחפושת.

לתיבת הדואר של 'פסטיבל הדבש' בפייסבוק, עד יום שישי 13.3, עם שם המצולם, מקום מגורים, גיל, טלפון, שם הצלם ואישור פרסום הצילום.

 

מידע על פעילויות במכוורות - באתר מועצת הדבש - www.honey.org.il

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.