בשלוש השנים האחרונות פיצתה קנט את מגדלי הירקות בלמעלה מ-190 מיליון ₪

01 אוג 2019 המחברת/ת:
‎⁨נזקי חום בעגבניות לתעשייה⁩ ‎⁨נזקי חום בעגבניות לתעשייה⁩

בשנים האחרונות אנו ממשיכים להיות עדים לשינויי מזג אוויר קיצוניים ובלתי צפויים הגורמים לנזקים כלכלים כבדים לענפי החקלאות השונים. מבדיקה שנערכה בקנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, לקראת חידוש ביטוחי הירקות לעונת 2019-2020 עולה כי בשלוש השנים האחרונות פיצתה החברה את מגדלי הירקות בלמעלה מ-190 מיליון ₪. מתוכם שולמו כ-170 מיליון ₪ למגדלים המבוטחים בביטוח המורחב, המאפשר הגנה טובה יותר מפני הפגיעה הכלכלית. יתרה מכך, בקנט מעריכים כי עבור נזקי מזג האוויר במחצית הראשונה בלבד של 2019 החברה  תפצה את מגדלי הירקות בלמעלה מ-55 מיליון ₪. ללא ספק, ענף הירקות, כמו שאר ענפי החקלאות השונים, נאלץ להתמודד עם היקפי נזקים  חריגים, נזקים שללא רשת הביטחון הרחבה שמעניק הביטוח המורחב היו מובילים לקריסה כלכלית.

מניתוח הנזקים שנגרמו למגדלי הירקות בשנים האחרונות עולה כי היקף הפיצוי המשמעותי ביותר היה לגידולי תפו"א סתיו, עגבניות, בצל ומלפפון. נזקים גדולים נגרמו גם לגידולי האבטיח, פלפל, גזר וגידולי ירקות נוספים. מבחינת גורמי הנזק, מנתוני קנט עולה כי הנזקים המרכזיים נגרמו כתוצאה מאירועי סערה, מחלות, מזיקים וברד. נזקים נוספים נגרמו כתוצאה משיטפונות, גשמים חזקים וחום.

כמדי שנה, מועצת הצמחים - ענף הירקות, רכשה גם השנה ביטוח נזקי טבע בסיסי וביטוח אסונות טבע בסיסי לכל מגדלי הירקות אשר רשומים במועצה כחוק ובימים אלו החלה ההרשמה לביטוח המורחב, המתבצע ישירות בקנט. במסגרת חידוש הביטוח עודכנו, בין השאר, זנים, מועדי שתילה וסכומי הביטוח בגידולים השונים.

בקנט ממליצים למגדלים לרכוש ביטוח נזקי טבע מורחב וביטוח אסונות טבע מורחב, המעניקים כיסוי ביטוחי גבוה יותר ומצמצמים את הפגיעה הכלכלית בעת נזק. בנוסף, ההשתתפות העצמית בביטוח נזקי טבע מורחב נמוכה יותר מאשר בביטוח הבסיסי. יודגש כי המועצה משתתפת בדמי הביטוח של המגדלים המבוטחים.

בהקשר זה, בשנים האחרונות, התקבלו בקנט דיווחים רבים על נזקים קשים שנגרמו לבתי רשת, חממות ומנהרות ואף הובילו לקריסתן וכמו כן לנזקים עצומים לגידולים עצמם, זאת כתוצאה מרוחות חזקות ונזקי סערה וברד. חשוב לציין כי ביטוח גידולי הירקות אינו כולל את ביטוח בתי הצמיחה ובתי הרשת.  

כהשלמה לביטוח הגידולים, בקנט ממליצים למגדלים לרכוש ביטוח בתי צמיחה, ישירות בחברה, שעלותו נמוכה יחסית והוא מעניק מענה ביטוחי מקיף ורשת ביטחון כלכלית מלאה. יודגש כי בביטוח נזקי הטבע, במקרה של נזק לגידול שנגרם עקב התמוטטות מבנה שאינו מבוטח, תגדל ההשתתפות העצמית של המגדל.

למגדלים חדשים המצטרפים לביטוח בתי צמיחה תינתן הנחה משמעותית בדמי הביטוח. הטבה זו הינה עד לתאריך 15.10.2019.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.