משרד החקלאות הורה על הפסקה מידית של פעילות השחיטה בבית המטבחיים בעיר נצרת

סגירת בית מטבחיים נצרת_ סגירת בית מטבחיים נצרת_ צילום: נעמה זערור

בעקבות ליקויים העלולים לסכן את בריאות הציבור ופוגעים ברווחת בעלי החיים שהתגלו במהלך ביקורת פתע בבית המטבחיים, השירותים הווטרינרים ביטלו את ההיתר להפעלת בית מטבחיים בנצרת

בביקורת פתע שנערכה בבית מטבחיים בנצרת בימים האחרונים על ידי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, נמצאו ליקויים רבים העלולים להוות סיכון לבריאות הציבור ופוגעים ברווחת בעלי החיים, כגון: שחיטה שלא בהתאם לתקנות ולנהלים, תשתיות לקויות, תחזוקה לקויה הגורמת למפגע תברואתי וליקויים נוספים הגורמים לצער בעלי חיים, לרבות החזקת בעלי חיים במקום חשוף לשמש וללא גישה למי שתייה. כמו כן, נמצא כי חלקי בשר שאינם מתאימים למאכל אדם, מועברים ברכב פרטי ללא אישור וידיעת הפיקוח הווטרינרי. לנוכח ליקויים אלו, מנהל השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות החליט להפסיק לאלתר את עבודות בית המטבחיים וזימן לשימוע את האחראי למקום טרם החלטה על ביטול היתר ההפעלה של בית המטבחיים.

השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר מבצעים ביקורות יזומות באופן תדיר בבתי מטבחיים ומתקני שחיטה כחלק מפעילות האכיפה הכוללת של המשרד. הביקורות, הן הקבועות והן ביקורות הפתע, כוללות בחינת עמידה בדרישות הווטרינריות לשמירה על בריאות הציבור ובדרישות לצמצום גרימת צער בעלי חיים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.