חידושי ביטוח בקנט: בחמש השנים האחרונות שילמה קנט מעל 140 מיליון ₪ למגדלי הבננות ומגדלי צמחי הנוי

01 אוג 2018 המחברת/ת:

בעוד בעולם ממשיך הדיון על הדרכים להתמודד עם תופעת ההתחממות הגלובאלית, נראה כי החקלאים בכל העולם, וגם בישראל, ממשיכים לסבול מהשלכותיה. בשנים האחרונות אנו עדים לשינויי אקלים שהופך לתנודתי ולקיצוני יותר. לתופעות אלה ישנן, כמובן, גם השלכות כלכליות על החקלאים בארץ.  בחמש השנים האחרונות שילמה קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, סכום שיא של מעל ל- 140 מיליון ₪ למגדלי הבננות ולמגדלי צמחי הנוי. כך עולה מנתוני החברה לרגל חידושי ביטוחי הקיץ בענפי הגידול השונים. מהנתונים עולה כי החברה שילמה למגדלי הבננות כ-118 מיליון ₪, בעיקר בעקבות נזקים שנגרמו כתוצאה מאירועי קרה, ברד וסערה שפגעו קשות במטעים וביבולים. באותה תקופה של 5 שנים שילמה החברה פיצויים בגובה של כ - 23  מיליון ₪ פיצויים למגדלי צמחי הנוי. הפיצויים שולמו בגין  נזקי טבע ואסונות טבע. גם במקרים אלו עיקר הנזק לגידולים נבע מאירועי אקלים שונים כמו: סערה, קרה, ברד ונזקי חום. חשוב לציין כי ללא פיצוי זה, משקים חקלאיים רבים היו עלולים לקרוס כלכלית.

בימים אלה החלה ההרשמה לביטוח בננות המאפשר למגדלים הגנה כנגד סיכוני טבע השונים.
גם השנה, ענף הפירות במועצת הצמחים רכש ביטוח בסיסי כנגד נזקי טבע ואסונות טבע למטעים מניבים עבור מגדלי הבננות ושטחיהם, על פי רשימות מבוטחים שהועברו על ידי המועצה לקנט. בחברה מציינים כי על המגדלים לוודא מול מועצת הצמחים כי הם, וכל מטעיהם,  מופיעים ברשימת המבוטחים של המועצה בביטוח בסיסי זה. חשוב לציין כי הביטוח הבסיסי אותו רכשה המועצה בקנט אינו כולל כיסוי ביטוחי עבור מטעים שאינם מניבים ועבור בתי הרשת. ביטוחים אלה ניתן לרכוש ישירות בקנט.

על מנת לתת מענה כולל לנזקי מזג האוויר,  מומלץ להרחיב את הביטוח הבסיסי, ישירות בקנט, וליהנות מ"ראש שקט" ובכלל זה כיסוי ביטוחי רחב יותר הכולל בין היתר הקטנת ההשתתפות העצמית וקבלת פיצוי ישיר. דמי הביטוח בביטוח המורחב כוללים את רכיב הביטוח הבסיסי שמשולם למועצה כך שלא יהיה כפל תשלומים.

במקביל, קנט מחדשת בימים אלה את ביטוח צמחי הנוי. מנתוני החברה עולה כי בחמש השנים האחרונות שילמה קנט למגדלי צמחי הנוי פיצויים בגובה של כ-23 מיליון ₪ בגין נזקי מזג האוויר. למעלה מ-20 מיליון ₪ שולמו בגין נזקי טבע, והשאר בגין אסונות טבע. מבדיקת הנזקים עולה כי מרבית הפיצויים שולמו בגין אירועי קרה גרמו ברד וסערה. מבין סוגי הגידולים, ניזוקו בעיקר מגדלי הרוסקוס מגדלי פרח השעווה ומגדלי הכלניות והגיפסנית

במסגרת ביטוח נזקי הטבע, המגדלים יכולים לבחור בין שני מסלולים: ביטוח במחיר קבוע - המתבסס על מחיר מרבי קבוע מראש בשקלים, עבור מרבית הגידולים, בשלוש רמות ביטוח שונות הנבדלות זו מזו בדמי הביטוח ובסכומי הפיצוי המרביים.  ביטוח בהשתתפות עצמית גבוהה - דמי הביטוח במסלול זה יהיו נמוכים יותר אך שיעור ההשתתפות העצמית גבוה יותר.  ממסלול זה מיועד לצמחי נוי בהיקף של מעל ל- 10 דונם.

ביטוח אסונות הטבע מכסה נזקים שיגרמו כתוצאה מאירוע אקלימי, מחלה או תקיפת מזיקים שלא ניתן היה להתגבר עליהם ושיגרמו באופן ישיר לנזק כמותי לגידול המבוטח.

חשוב לציין כי הביטוח לגידולי צמחי הנוי אינו כולל את ביטוח בתי הצמיחה ובתי הרשת ובמקרה של נזק כתוצאה מהתמוטטות המבנה לגידול, במבנה שאינו מבוטח, תגדל ההשתתפות העצמית לגידול.

בביטוח נזקי טבע תינתן הנחה בגובה 5% בדמי הביטוח נטו למקדימים להצטרף לביטוח עד לתאריך 31.8.2018.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.