זמן ביטחון: משרד החקלאות בדרך למיתוג מחדש, השם החדש: "משרד החקלאות וביטחון המזון"

18 מרס 2024 המחברת/ת:
מנכל משרד החקלאות מנכל משרד החקלאות צילום: ועידת ישראל לכלכלה ירוקה

לא רק חקלאות. יוזמה חדשה של משרד החקלאות נחשפה היום (שני) במסגרת וועידת ישראל לכלכלה ירוקה, מנכ"ל המשרד אורן לביא חשף כי המשרד משנה מדיניות, לראשונה מתכנן לתווך ארוך ואף ישנה את שם המשרד, בקרוב: "משרד החקלאות וביטחון המזון.

הביטחון במדינת ישראל נמצא על סדר היום כבר חודשים ארוכים, ביטחון המזון עלה לכותרות כבר בקורונה אך גם במהלך המלחמה כאשר חקלאים רבים נאלצו להתרחק משטחם מדרום ומצפון, במדינת ישראל כנראה לא נותרו אדישים ובמשרד החקלאות לקחו את זה לצומת ליבם. לדבריו של אורן לביא מנכ"ל משרד החקלאות: "החקלאות בישראל לא בנויה למבחני ריסוק, באין תשתיות מים החקלאות שלנו תתייבש. אני חייב להבהיר אין בעיית מים בישראל. החקלאים לא רק מייצרים מזון הם גם שומרים על המדינה שלנו בגבולות. לייבא מזון מטורקיה וירדן זה אירוע פריך, אי אפשר לבנות על זה לזמן ארוך, יבוא מאירופה לעומת זאת- המחירים מאוד יקרים, יש לנו מספיק קרקע ומים כדי לדאוג לעצמינו".

המנכ"ל התייחס במסגרת ועידת ישראל לכלכלה ירוקה גם למצב ביטחון המזון בישראל ואמר:  "לביטחון המזון ביפן חושבים 50 שנה קדימה, בסין 100 שנים קדימה ואנחנו לראשונה גיבשנו תוכנית ל 25 שנים קדימה, כמו כן נשנה את שם המשרד ל"משרד החקלאות וביטחון המזון" 

לדברי המנכ"ל התהליך נמצא כבר בשלבים מתקדמים ובמהלך השבועות הקרובים הנושא יעלה לאישור הממשלה. לנו נותר כי שינוי השם יכלול גם חיזוק החקלאות והחקלאים הישראליים וביטחון המזון של ישראל.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.