פיתוח מהפכני בעולם החקלאות של חברת האגרוטקMetoMotion רובוט ראשון בעולם לקטיף עגבניות

05 פבר 2023 המחברת/ת:
רובוט לקטיף עגבניות רובוט לקטיף עגבניות צילום: MotoMotion

הטכנולוגיה תוצג לראשונה בישראל בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל 15-16 בפברואר בערבה

פיתוח מהפכני בעולם החקלאות של חברת האגרוטקMetoMotion - הרובוט הראשון בעולם לקטיף עגבניות. החברה תציג את הטכנולוגיה לראשונה בישראל- בתערוכה החקלאית הגדולה שתתקיים בתחנת המחקר "יאיר", מו"פ ערבה תיכונה וצפונית-תמר, בחצבה 15-16 בפברואר 2023.

לאור דרישות השוק העולמי, המתמודד עם מחסור בידיים עובדות, ועובדים מיומנים לחקלאות, פיתחה חברת האגרוטק הישראלית MetoMotion רובוט אוטונומי ראשון בעולם- GRoWלקטיף עגבניות בחממה. הרובוט האוטונומי GRoW פועל כבר בשתי חממות היי-טק מסחריות בהולנד ומיועד להשתלב בחממות בארץ ובעולם. לאחרונה חתמה החברה על הסכם שותפות אסטרטגית עם חברה הולנדית.

פיתוח הרובוט GRoW זכה במקום ראשון בעולם ב- 'GreenTech Robot Challenge' ההולנדי לשנת 2022, ומקום שלישי לפיתוחים חדשניים בתערוכת החקלאות הצרפתית 'SIVAL' שנערכה החודש.

עדי ניר מנכ"ל חברת האגרוטקMetoMotion אומר כי הטכנולוגיה החדשנית, מעניקה מענה משלב הקטיף עוד לאריזה, משדרגת את אופן הקטיף (עד כה ידני) למיומן ויעיל, יכולת הספק של קטיף אשכול עגבניות ב- 10 שניות. בנוסף- אוסף הרובוט GRoW נתונים תוך כדי הקטיף: כמות, משקל וגודל כל עגבנייה, היכן נקטפה ועוד, כאשר באמצעות נתונים אלו ניתן לחזות היקף תפוקה בכל חממה. הרובוט החדשני חוסך בעלויות כוח אדם (הוצאות כוח אדם מוערכות בכ- 30%-50% מעלויות הגידול הכוללות).

הטכנולוגיה החדשנית פועלת כך- שהרובוט GRoWמזהה את העגבניות באמצעות מצלמות תלת-ממדיות, תוך מיפוי וזכירת מכשולים, הרובוט בעל שתי זרועות, המאפשרות קטיף משני צידי השורה בו זמנית, בתהליך מהיר ומדויק,. הרובוט נע על גבי מסילה סטנדרטית, קוטף את העגבניות ואורז את הפרי בעזרת מערכת אריזה ייחודית וקומפקטית, את מיכלי הפרי המלאים הוא מעביר ל GRoW-Assist-עגלה שמחוברת לגוף הרובוט, המצוידת בארגזים לשימוש חוזר. הרובוט יכול לפעול 24/7, כאשר האנרגיה מגיעה מהעגלה הנגררת. העגלה מוחלפת בסוף כל שורה לאחר שהיא עמוסה בפרי בעגלה ריקה, מה שמאפשר עבודה רציפה ללא טעינה של הרובוט.

ה GRoWמכסה שטח של 10,000 מ"ר. כך שבחממה ממוצעת, בשטח של 50,000 מ"ר, נדרשים כחמישה רובוטים.
החיסכון בשימוש במערכת, בא לידי ביטוי גם בעלות השימוש ברובוט GRoW העומד על כחצי העלות למ"ר (כולל עלות הרכישה, השירות והתמיכה), ביחס לקטיף ידני. כלומר- המערכת מחזירה את ההשקעה בה תוך כ- 3 שנים. בימים אלה החברה בוחנת אפשרות לחוזה ליסינג ארוך טווח מה שיאפשר למגדל לחסוך את ההשקעה הראשונית ובעתיד המערכת תותאם לקטיף של מגוון ירקות.

 

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.