מנהלת תקומה בשיתוף משרד החקלאות וביטחון המזון מודיעים על השקעה של 8 מיליון ש"ח בשיקום ופיתוח אטרקציות תיירותיות ומרכזי מבקרים בחבל

10 יול 2024 המחברת/ת:
מינהלת תקומה מינהלת תקומה

מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא: "חבל תקומה הוא 'אסם התבואה והירקות' של מדינת ישראל, המשרד רואה בחבל עוגן חשוב עבור ביטחון המזון של אזרחי המדינה והרציפות התפקודית. ההשקעה בפיתוח תיירות חקלאית וכפרית היא חסרת תקדים בהיקפה וצפויה להפך למנוע צמיחה כלכלי ופרנסה משלימה עבור החבל"

מנכל משרד התיירות, דני שחר: ״משרד התיירות שמח על התמיכה בשיקום ופיתוח אטרקציות תיירותיות ומרכזי מבקרים בחבל ארץ התקומה, המקפל בתוכו את תמצית הישראליות, לצד ערכים של מורשת וחקלאות חלוצית. קיים קשר אינטגרלי וסינרגיה בין תיירות לחקלאות בתפיסת המרחב. התיירות הכפרית היא חלק מהאופי המקומי והמשרד רואה בתיירות זרז להאצת המנוע הכלכלי באזור התקומה"

ראש מערך החקלאות במנהלת תקומה, אסף יצחקי: "מנהלת תקומה רואה בשיקום ופיתוח החבל כמכלול הוליסטי המאגד בתוכו מגוון רחב של היבטים. חיזוק התיירות נעשה מתוך ראייה כוללת שתסייע לחבל בתחומים משיקים רבים לרבות, תעסוקה, פרנסה ומכאן להיבטים מקיפים נוספים כמו חקלאות ועוד. התיירות תסייע לביסוס חוסנו הכלכלי של החבל ותהווה חלון ראווה להצגת האזור, כאזור ציוני, שורשי ומקור גאווה לתושביו"

משרד החקלאות וביטחון המזון מודיע על השקעה של 8 מיליון ש״ח לטובת חיזוק מוקדי הפרנסה, במסגרת הפיתוח החקלאי, הכלכלי והתיירותי שיהוו מנוע צמיחה נוסף לשיקום האזור. ההשקעה תכלול עידוד עסקים מקומיים תומכי תיירות וחיזוק משקים חקלאיים שיבחרו לפתוח שעריהם למבקרים.

התיירות בחבל תקומה מהווה את אחד העוגנים המרכזיים לפיתוח הכלכלי, ההתיישבותי והחברתי של החבל. פיתוח ענף התיירות במרחב החבל, מהווה בסיס כלכלי נוסף ומשלים לענפי החקלאות, בישובים כפריים וזאת בין היתר באמצעות תעסוקה משלימה. גיוון התעסוקה במרחב הכפרי, מאפשר פעילות כלכלית נוספת גם במשק החקלאי.

מנהלת תקומה ומשרד החקלאות וביטחון המזון יתמכו בהשקעות בעלות כדאיות כלכלית ובנות קיימא שתוכלנה להתקיים גם לטווח הבינוני והארוך ולתת מענה לתיירים הפוקדים את המיזמים המאפיינים את החבל וכוללים: מרכזי מבקרים ואטרקציות ובכלל זה מיזמי תיירות חקלאית, תיירות כפרית, אתרי מורשת, שבילי טיילות, אטרקציות תיירותיות ועוד.

פעילות זו תחזק את כלל תושבי חבל תקומה, תאפשר תעסוקה בעיר וכפר, תעשיר את החוויה התיירותית האזורית ותענה על צורך בטיול בטבע בנופים מרהיבים, בקטיף ותכלול גם חוויית אירוח נעימה, אכילה ורכישה של מזון מהאזור. לנוהל התמיכה הקליקו: כאן

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.