בקשה לקבל החלטה דחופה בנושא השכרת מבנים לפל"ח בנחלות / אביגדור ליבוביץ, עו״ד

אביגדור ליבוביץ, עו״ד אביגדור ליבוביץ, עו״ד

החל מיום 7.10.2023 לאור פינוי יישובי הצפון עשרות אלפי תושבי מדינת ישראל שרבים מהם בעלי נחלות מרשיי מתגוררים בערים באזורי גדרה- חדרה לאחר שביום אחד נאלצו לעזוב את המקום בו המשפחה חיה שנים רבות, לאחר שהשקיעו והתפרנסו מהנחלה ואין מי שיכול לומר להם מתי הם ישובו לביתם לחיי השגרה שנגדעו ברגע אחד.

המפונים מתמודדים עם מציאות של אי וודאות כאשר אומרים להם - כשישוב הבטחון לתושבי הצפון תוכלו לשוב לבתיכם! מתי זה יקרה? מה עושים עם כל מה שנותר מאחור? איך מטפלים בנחלה? במטעים? בבעלי החיים? במבנים? אין לאף אחד תשובות ומה שנותר  זה "לנסות לצוף מעל המים" ולשרוד את התקופה כמה שניתן בלי להתרסק כליל. 

רבים לא איבדו תקווה והם מחכים לרגע שיוכלו לשוב להתגורר בנחלה מיד כאשר הדבר יתאפשר ולצורך כך הם פועלים כבר כיום להכנת הקרקע לחזרה. בעלי נחלות מבצעים מהלכים מול רמ"י להוון את חלקת המגורים בהתאם להחלטות המיוחדות שניתנו במסגרת מלחמת "חרבות ברזל", המאפשרות רכישת זכויות בפטור מתשלום במושבים בקווי עימות.

בנוסף רבים יבקשו למצוא מקורות פרנסה מהנחלה כאשר אחת האפשרויות היא הוצאת היתר לפל"ח בייעודים שונים (כגון: משרדים, קליניקה, סטודיו, חנות ממכר, אחסנה).

המטרה היא מציאת מקור פרנסה עת שניתן יהיה לשוב להתגורר בנחלה, על מנת שתהיה אפשרות להתחיל מחדש את החיים במושב, להתפרנס מהנחלה ומהמבנים בנחלה ולשקם את ההריסות ולבנות הכל מחדש. 

למרבה הצער, בהחלטות רמ"י קיימת הגבלה בהשכרה של מבנים לפל"ח ועובדה זו תמנע מבעלי הנחלות להתפרנס ממימוש זכותם זו ולאחר שישקיעו כספים רבים לצורך הסדרת המבנה לפל"ח ובייחוד לאור העובדה שחזרתם לנחלה לאחר חודשים ארוכים, דורשת מקור הכנסה משמעותי על מנת להשיב את ההפסדים הרבים שהם ספגו נוכח הפינוי הכפוי מביתם לתקופה ארוכה ביותר.   

מצורף מכתב שנשלח למנהל רמ"י עו"ד יעקב קוינט במטרה להביא לכך כי רמ"י תקבל החלטה מיידית שתאפשר לבעלי נחלות להשכיר מבני לפל"ח בנחלה על מנת שיוכלו להתפרנס מהמבנים בנחלה שנבנו בהיתר כדין ובייחוד עבור אלו החיים בקווי עימות ויבקשו לשקם את ההריסות ביום שבו יוכלו לשוב לבתיהם.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.