צוות עמותת תיירות 'ארץ הגליל' מקיים מפגשים מקוונים עם תיירני התיירות הכפרית לצורך תדרוכי תמיכה והרצאות מקצועיות- בהתמודדות עם המצב הקשה

01 אפר 2020 המחברת/ת:
סיוון צרפתי אור- עמותת תיירות ארץ הגליל סיוון צרפתי אור- עמותת תיירות ארץ הגליל

לאורך השבועיים האחרונים קיימה עמותת תיירות ''ארץ הגליל", מפגשים מקוונים מרחוק, עם תיירני התיירות הכפרית באזור הגליל העליון, במטרה לסייע, לתמוך ולבדוק כיצד להתמודד עם משבר הקורונה.

דורית אלמליח, מנכ"לית עמותת תיירות "ארץ הגליל" אומרת, כי הנושאים על סדר היום התקשורתי והכלכלי משתנים באופן תדיר ומחייבים את כלל העוסקים בענף התיירות לקרוא נכון את המפה החברתית-כלכלית ולהתמודד עם צו השעה "ענפי התיירות והמסעדנות התמוטטו בבת אחת עם תחילת התפשטות מגפת הקורונה, בעקבות הנחיית משרדי הפנים והבריאות, לסגירת המלונות, חדרי האירוח, המסעדות ומקומות הבילוי. לפסח הקרוב נרשמו בתיירות בגליל תפוסות כמעט מלאות, במלונות וחדרי האירוח. אתרי השייט היו כבר ערוכים לקליטת עשרות אלפי מבקרים בחול המועד, גייסו והכשירו מאות עובדים, כאשר ההנחיה על הסגר השביתה את הענף לחלוטין, וייצרה אלפי עובדים מובטלים או בחל"ת ומאות בעלי עסקים עצמאיים קטנים ללא יכולת פרנסה" אומרת אלמליח ומוסיפה: "בהתייעצות עם הנהלת דירקטוריון עמותת התיירות, נערכנו לקיום מפגשים מקצועיים ומעשיים עבור תיירני הגליל העליון, באופן מקוון, עקב האיסור למפגשים, במטרה לבחון את אופן ההתמודדות על כלל ההיבטים במציאות המורכבת של התפשטות וירוס הקורונה בארץ ובעולם.

סיון צרפתי-אור, האחראית על הקשר עם התיירנים בעמותת התיירות ארץ הגליל אומרת, כי בעלי אתרים תיירותיים בישראל ובעולם עסוקים בימים אלו בהתמודדות עם מציאות חדשה ומורכבת המתפתחת מידי יום לכיוונים שונים, שאין לדעת מתי תסתיים וכי במציאות מאתגרת זו נדרשת מצד בעלי האתרים התיירותיים היערכות מידית שתאפשר התמודדות עם המשבר וקיומה של תיירות יציבה ומשגשגת ברחבי הגליל. 

במהלך המפגשים האחרונים, שוחחו והתייעצו התיירנים עם צוות העמותה וכן עם מספר מומחים כמו: רינה יפה ממעברים שנתנה כלים למעסיקים ולעובדים בנושא החל"ת כדי לייעל ולקדם כל מה שהמדינה נותנת לגבי סיוע לכוח אדם,גילה יעקבי מהרשות לפיתוח הגליל, שהציגה פלטפורמות מקוונות ואחרות להצטרפות למסחר מקוון ברשת לתיירנים בעלי מוצרים למכירה וכן עדכוני אתר הרשות לפיתוח הגליל בנתוני אתרי התיירות השונים במטרה להיות מוכנים ליום שאחרי. יעל שביט, מנכ"לית חברת יחסי הציבור 'תקשורות' שוחחה על הצורך בבניית חוסן ותדמית גם בימי משבר, הפעלת הפייס בוק העסקי גם בעת זו, עם תזכורות לציבור על האתר, פרסום ההיצע בכדי ליצור רצון להגיע ביום שאחרי. כמו כן, צמצום עובדים וקשרי עבודה משותפים שיכולים להירקם בתקופה זו ויהיו חזקים גם ליום שאחרי, בו יהיה קשה לכל התיירנים לקיים עסק. 

חופית קדם-עטר, יועצת כלכלית משפחתית ועסקית ומומחית בניהול משברים והלוואות אומרת: "בשיחה עם התיירנים שוחחנו על התנהלות כלכלית ומיטבית בזמן המשבר בשלושה מישורים: התנהלות ברמה הפיננסית, התנהלות ברמה העסקית השיווקית והניהולית, פנייה לתחומים נוספים בתיירות לקראת היצירה מהמשבר ועוד. בנושא התנהלות ברמה הפיננסית דיברנו על כדאיות דחיית משכנתא והלוואות מסחריות, כיצד לבצע שיקוף הוצאות והכנסות בתקופת המשבר, פיטורים והקלה בהוצאות העסק. מבחינה עסקית, שיווקית וניהולית דיברנו על פרואקטיבית, שימור לקוחות, חידוש הזמנות, מוצרים חדשים, שיתוף ידע, הכשרות, שיפוצים פיזיים וניהוליים בעסק. ספי רץ אף הוא מצוות עמותת התיירות עוסק בקידום הכנה לתיירות שאחרי המשבר, פיתוח מוצרים ושירותים עבור תיירות נכנסת, תיירות כנסים, אירועים, חתונות ועוד.

פרטים לתיירנים ולקהל הרחב  באתר עמותת "ארץ הגליל"- https://www.tourgalil.co.il/

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.