משרד החקלאות בוועדה המיוחדת לעובדים זרים בכנסת: פועלים להגדלת מכסות העובדים הזרים לענפים העונתיים במדינת ישראל

עובדים בחקלאות עובדים בחקלאות Adobe Stock

מנכ"ל המשרד, אורן לביא: "יעד המשרד הוא להגיע ל-70,000 עובדים זרים ללא מודל הקצאה"

לנוכח מלחמת "חרבות ברזל", החקלאות בישראל נכנסה למשבר כוח האדם הגדול ביותר שידעה מאז קום המדינה. לפי נתוני המשרד, טרום המלחמה עבדו 29,900 עובדים זרים בחקלאות שרובם מתאילנד. מתחילת הלחימה עזבו כ-10,000 עובדים זרים ושבו למדינתם, וזאת לצד כ-20,000-10,000 עובדים משטחי הרשות הפלשתינאית (תלוי עונה) עליהם מוטל סגר ואינם יכולים להגיע לעבודתם. עד היום שבו חזרה לישראל 3,329 עובדים זרים, רובם מתאילנד.

במסגרת זאת, סגן שר החקלאות, ח"כ משה אבוטבול, ומנכ"ל משרד החקלאות אורן לביא השתתפו היום (שני, 25.12) בדיון בוועדה המיוחדת לעובדים זרים של הכנסת. הדיון עסק בתמונת מצב ומדיניות לעניין העסקת עובדים פלשתינאים בישראל בשעות שגרה וחירום.

במהלך הדיון, יו"ר הוועדה, ח"כ אליהו רביבו ציין כי ענף החקלאות הוא ענף שמורגל וזקוק לעובדים פלשתינאים וכי כעת העונה היא עונת ההדרים ויש לפעול בנושא. סגן שר החקלאות, ח"כ משה אבוטבול, הזכיר את מאמצי המשרד להבאת עובדים קבועים לתחום החקלאות ולהוריד הסתמכות על מתנדבים יחד עם משרדי הפנים, החוץ, רשות האוכלוסין וההגירה והוועדה המיוחדת לעובדים זרים לחתימת הסכמים שנעשו וייעשו עם מדינות שונות ברחבי העולם. 

מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא, ציין בתחילת דבריו את האתגרים בתחום החקלאות ואת שיטת ההעסקה הפגומה שהייתה עד היום והיעדר הסכמים בילטראליים שהיו בתחילת כהונתו במשרד.

במסגרת שיחות משותפות עם ח"כ רביבו, לביא הודיע על הקצאת 1,000 היתרים נוספים להבאת עובדים זרים לענפים עונתיים, כמו ענף ההדרים, שעונתם מתחילה כעת. ח"כ רביבו ציין כי מדובר בבשורה ענקית בתחום זה והודה למנכ"ל ולשר ח"כ אבי דיכטר.

בנוסף, המנכ"ל לביא הודיע על קידום הצעת מחליטים נוספת להגדיל ב-15,000 עובדים זרים נוספים לחקלאות. לביא ציין כי הוא מעוניין להגיע ל-70,000 עובדים זרים ללא מודל הקצאה. "זה היעד של השר, סגן השר והמשרד", הוסיף.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.