פרס מפעל חיים בחקלאות הוענק לאיתן ברושי: "החקלאות זקוקה לוודאות ויציבות, השר שותף מוביל במאבקנו"

23 אוג 2023 המחברת/ת:
איתן ברושי איתן ברושי צילום: אגרומשוב

איתן ברושי, לשעבר מזכיר התנועה הקיבוצית וכיום יו"ר מים לישראל, קיבל היום (שלישי), במהלך תערוכת החקלאות המרכזית של ישראל "אגרומשוב" פרס מפעל חיים בחקלאות.

חתן הפרס, איתן ברושי ציין: "אני מודה לחברי וועדת הפרס בכלל ולחיים אלוש בפרט על הפרס המכובד. בימים אלו של מאבק על דמותה של החקלאות הישראלית מצאנו בשר אבי דיכטר שותף ומוביל  במאבקנו להבטחת עתידה של החקלאות וההתיישבות למען ביטחונה של מדינת ישראל. החקלאות זקוקה לוודאות ויציבות ויש להוביל ולקדם את חקיקת חוק החקלאות ולבנות תוכנית ממשלתית רב שנתית"

ברושי, 73, איש ההתיישבות והחקלאות ואיש מעשה מלידה, בן קיבוץ גשר בעמק הירדן וחבר קיבוץ גבת בעמק יזרעאל כיום, נמנה עם השורה הראשונה של אישי הציבור בישראל לדורותיהם שקידמו את ההתיישבות והחקלאות על ענפיה השונים והפכו אותה למקור הצלחה וגאווה לאומית.

ברושי מילא בהצלחה שורה של תפקידים מגוונים. ביניהם מזכיר, גזבר ויו"ר הקיבוץ, עוזר לשר החקלאות יעקב צור בממשלת רבין ז"ל, עוזר לשר הביטחון להתיישבות ואזורי פיתוח אהוד ברק, ראש מועצה אזורית עמק יזרעאל, מנכ"ל משרד המדע התרבות והספורט, מזכיר התנועה הקיבוצית וחבר בכנסת ה-20. בשנים האחרונות מכהן כיו"ר מים לישראל, האגודה של אגודות המים לחקלאות ברחבי הארץ.

מאז שנכנס לתפקידו וביחד עם הצוות המקצועי חברי ההנהלה הביא לשינוי במעמדה של "מים לישראל", והפך את אגודות המים לגורם משפיע על מדיניות משק המים לחקלאות. בין הנושאים שקידם: עצירת העלייה במחירי המים, הפיכת הטיפול במי הקולחין כחלק מתשתית לאומית, וזאת בשיתוף פעולה עם גורמי הממשלה, הכנסת וגופי החקלאות וההתיישבות.

בתקופה האחרונה מובילה מים לישראל בשיתוף ובתיאום רשות המים את המאבק על ירידה במחירי מי הקולחין, הקפאת מחירי המים השפירים ומציאת פתרון הולם לאזורים נעדרי חלופה (אזורים שבהם אין מי קולחין) תוך כדי הרחבת הסיוע הממשלתי בתקציבים נוספים ומשמעותיים לפיתוח מי הקולחין והשפד"ן ברחבי המדינה כולה.

"אין מדינה בלי אדמה ואין שמירת אדמה ומימוש ריבונות בלי חקלאות, המים לחקלאות הם אמצעי ותנאי הכרחי לחקלאות מתקדמת.הגיע הזמן שהממשלה תגדיר מה היא רוצה מהחקלאים והחקלאות כתוכנית לאומית רב שנתית כמו בביטחון ובחינוך ומתוכנית זאת ייגזרו המשאבים. החקלאות והמים הם יעד לאומי חיוני לקיום וביטחונה של המדינה ולא אינטרס פרטי של החקלאים" חשף ברושי את השקפת עולמו בראיון עיתונאי.

ברושי היה מהיוזמים לקידום חקיקה חשובה לחקלאים ולחקלאות ביניהם חוק החקלאות שהגדיר את החקלאות כענף בעל חשיבות לאומית למשק הישראלי – חוק שחקיקתו טרם הושלמה. בתחומי פעילותו השונים הוכיח ברושי, עצמאות מחשבתית, השקפת עולם חברתית ומאחדת, כישרון להוביל שיח מקצועי ידידותי ויכולת לגייס את התמיכה הנדרשת להפוך מילים למעשים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.