משרד החקלאות מכפיל את ההשקעה בקרן ההלוואות הייעודית לחקלאים בערבות מדינה

משרד החקלאות משרד החקלאות

החידוש: סכום ההלוואה המקסימלי יוגדל ויגיע עד מיליון ש"ח לתקופה של עד 10 שנים על מנת להקל על החקלאים, משרד החקלאות יעלה גם את שיעור ערבות המדינה לסכום עד 95% (!) אוכלוסיית הזכאים כמעט תוכפל ותכלול לראשונה גם חקלאים מענפי החי, ועסקים בעלי מחזור עסקים של עד 25 מיליון ש"ח במשרד החקלאות מעריכים כי בעקבות המתווה החדש, האשראי שיוזרם לסקטור החקלאי במסלול זה יוכפל, ויעמוד על כ- 220 מיליון ש"ח בשנה

שר החקלאות, אבי דיכטר: "אני מברך על הבשורה הגדולה לחקלאים, שתסייע להם לקחת הלוואה בטוחה יותר וגדולה יותר, בערבות המדינה. מעתה, אוכלוסיית החקלאים הזכאים להלוואה כמעט תוכפל, ולראשונה ייכללו גם חקלאים מענף החי. נמשיך לעבוד אתכם ובשבילכם"

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בשיתוף משרד האוצר, הרחיב את היקף ההשקעה הממשלתית בקרן ההלוואות הייעודית לעוסקים בחקלאות. זאת, במטרה לחזק את ענפי החקלאות השונים, לקדם פתרונות להשקעות ומימון ולסייע במקרים המתאימים לשיפור תזרים המזומנים. הקרן תפתח גם לחקלאים מענפי החי, מה שצפוי להרחיב את שיעור אוכלוסיית הזכאים בכ-75%(!). בנוסף, גם עסקים חקלאיים עם מחזור של עד 25 מיליון ₪ ייכנסו למעגל הזכאים, כך  שנפח הזכאים לאשראי צפוי לגדול בעוד כ-25% נוספים.

הקרן מציעה הלוואות בתנאים מועדפים לחקלאים בשני מסלולים: מסלול בטווח בינוני של עד 5 שנים ומסלול ארוך טווח של עד 10 שנים. השנה, סכום ההלוואה המקסימלי (טווח ארוך) יעלה  מ-750 אלף ₪ למיליון ₪. במקביל, סכום הערבות הממשלתית יעלה ל90%-95% בהתאם למסלול ההלוואה. לאור המתווה החדש, הרחבת מעגל הזכאות, והגדלת היקף ההלוואות, האשראי שיוזרם לסקטור החקלאי במסלול זה צפוי לצמוח מסכום של כ-110 מיליון ₪ נכון לשנת 2022, לכ-220 מיליון ₪ בשנים הקרובות.  

ההלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות מדינה יסופקו על ידי בנקים וגופי אשראי מובילים במשק, כגון בנק הפועלים, בנק לאומי, בנק מרכנתיל, בנק דיסקונט, בנק מזרחי טפחות ועוד. ההלוואות יועמדו בהתאם לתנאי הקרן.

מסלולי ההלוואות המוצעים:

1.מסלול הלוואה לטווח בינוני- הלוואה עד 500 אלף ₪ לתקופה של עד חמש שנים עם גרייס של עד חצי שנה. ערבות אישית של עד 5% מגובה ההלוואה.

2.מסלול הלוואה לטווח ארוך- הלוואה עד מיליון ₪ לתקופה של עד עשר שנים עם גרייס של עד שנה. ערבות אישית של עד 10% מגובה ההלוואה.

עודכן לאחרונה ב ראשון, 28 מאי 2023 10:32

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.