'שורש הקסאווה' עשה עלייה מפרו לישראל!

03 ינו 2023 המחברת/ת:
חיים לירנס חיים לירנס

מדרום אמריקה לנגב בישראל: חיים לירנס (39) עלה לפני 14 שנה מפרו והחליט להנגיש את מאכל הילדות האוהב עליו גם לארץ הקודש. בחודש הבא יזכה לפרס מיוחד: אחד מ-40 החקלאים המבטיחים בוועידת ישראל שתיפתח מחר במעלה החמישה

חיים לירנס לא חשב שאת המאכל האהוב עליו מפרו - הוא יגדל וישווק דווקא בישראל. לירנס, בן לאגרונומים, עלה לפני 14 שנה מדרום אמריקה, התיישב בנגב והחליט: את שורש הקסאווה הוא יפיץ גם בארץ הקודש.

בשנים האחרונות הוא מגדל במושב כמהין שבנגב את שניים ממאכלי הילדות האהובים עליו: קסאווה ובננות פלנאטיין. "אנשים עוברים פה והם לא מבינים מה הקשר, בננות או קסאווה באמצע המדבר", צוחק לירנס (39), שנבחר לאחד מ-40 החקלאים הצעירים המבטיחים בארץ ויקבל על כך בוועידת ישראל לחקלאות, שתיערך בין ה-4-5.1 במעלה החמישה שליד ירושלים. לירנס מוסיף: "זה היה החלום שלי: להנגיש את זה גם לישראלים שידעו מה זה בכלל קסאווה או בננות פלנטיין, שכנראה חלקם מעולם לא נתקלו בזה".

לירנס, יש לציין, הוא המגדל היחיד של שורס הקסאווה בישראל, הצליח לעשות זאת רק לאחרונה ולאחר שנים של התאמות ומחקרים ומודה כי "הישראלים מתחילים להתאהב בו". מדובר בצמח שמזכיר מאוד בטטה וטוב לטיגון, אפיה ובישול. שורש הקסאווה הוא מקור מעולה לוויטמין C מוגבר במיוחד, שלא רק חשוב לשמירה על המערכת החיסונית שלנו, אלא גם לבריאות העור שלנו.

אגב, בשורש סיבים תזונתיים רבים החשובים במיוחד לשמירה על מערכת עיכול תקינה. בנוסף לכך, הם תורמים גם לשמירה על המשקל, בכך שהם שומרים על תחושת שובע לאורך זמן ומונעים נשנושים בין ארוחות, כמו גם בשל תורמתם לעיכול יעיל יותר של מזון. כוס של קסאווה תכיל כ-4 גרם סיבים.

הפרס ללירנס - ולעוד 39 חקלאים צעירים נוספים - יוענק, כאמור, בוועידת ישראל לחקלאות - האירוע החשוב ביותר של ענף החקלאות שמהווה זירת שיח רב - תחומי ובמה יחידה מסוגה לדיוני עומק מרתקים על הענף. הוועידה תפגיש בין מקבלי החלטות ומובילי דעה בחברה הישראלית, ראשי ענף החקלאות, מנהיגי התיישבות העובדת וראשי הארגונים החקלאיים, אנשי ממשל, בכירי המשק והכלכלה, יצואנים, משווקי תוצרת חקלאית, רשתות שיווק, יצרני ומשווקי תשומות חקלאיות, חקלאים מובילים, חוקרים, אנשי פיתוח, אנשי תקשורת ואקדמיה ועוד.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.