מוקד נוסף של שפעת עופות במושב נהלל

05 ינו 2022 המחברת/ת:
שפעת העופות בנהלל 01.2022 שפעת העופות בנהלל 01.2022 צילום: משרד החקלאות

42 אלף עופות נוספים נגועים אותרו היום (ב') בתרנגולי הודו בנהלל

משרד החקלאות ופיתוח הכפר איתר היום (ב') מוקד חדש של תחלואת שפעת עופות מזן H5N1 בצפון הארץ; במושב נהלל, שבמועצה אזורית עמק יזרעאל אותרו כ-42 אלף תרנגולי הודו נגועים בשפעת העופות. השירותים הווטרינריים פועלים במתכונת חירום, ממשיכים בניטור האקטיבי באזור ומבודדים כל מוקד בהתאם לנוהל.

נוכח המשך ההתפשטות, משרד החקלאות שב ומחדד את הנחיותיו לציבור: יש להימנע ממגע עם עופות ועופות בר, נתקלתם בעוף חולה או פגר של עוף בר, צרו קשר עם מוקד משרד החקלאות 6016* הפעיל 24/7.

כמו במקרים קודמים השנה, גם במקרה זה מדובר בשפעת עופות שעלולה לגרום בסיכון נמוך לתחלואה בבני אדם, ובלבד שננקטו אמצעי זהירות כפי שהובהר לעיל וכי טיפול בעוף נגוע נעשה על ידי אנשי מקצוע ובמיגון מתאים. משרד החקלאות שב ומזכיר לציבור להקפיד על צריכת מוצרי עוף וביצים רק לאחר בישול, כיוון שטיפול בחום גבוה (בישול, אפייה, טיגון) משמיד את כלל החיידקים והנגיפים בעופות. במשרד מציינים כי המלצה זו תקפה בשגרה, וכעת ביתר שאת. 

הנחיות לציבור מגדלי העופות והציפורים בכל חלקי הארץ: יש להחזיק את העופות בכלובים מקורים ומרושתים באופן שלא יוכלו לבוא במגע עם עופות בר או בעלי חיים אחרים; יש לצמצם את הכניסה לכלובים למינימום הנדרש לצורך טיפול נאות בעופות; אין להיכנס לכלובים עם נעליים בהן הולכים מחוץ ללול; יש להימנע לחלוטין מכניסה למשקים ופינות חי שאינם בבעלות ישירה; על כל תסמיני תחלואה או תמותה חריגה בעופות, יש לדווח מידית לרופא הווטרינר המטפל, למוקד העירוני או לרופא הווטרינר הרשותי ובכל מקרה, אין לטפל בעופות החולים או להשליך את פגריהם בצורה לא מוסדרת.

למידע נוסף, ניתן להיכנס למתחם שפעת העופות באתר המשרד.

מוקד זה מצטרף לשני המוקדים מאתמול בגדיש ובנאות גולן (יום ראשון, 2.1.2022) ולעוד שלושה מוקדי התפרצות פעילים מהימים האחרונים במושבים גבעת יואב, דבורה וברק. בשלושת מוקדים אלה, הטיפול נמצא כבר בשלבים מתקדמים ולקראת סיום. במקביל, משרד החקלאות ממשיך את הטיפול בשני המוקדים המורכבים ביותר, במושב מרגליות ובאגמון החולה. ביתר המוקדים, לרבות במעין צבי, כפר ברוך, עין צורים, אביגדור, עין החורש, רם-און, סיים משרד החקלאות את הטיפול.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.