מנכ״ל משרד החקלאות ובטחון המזון והמדענית הראשית בביקור ביחידה לחקלאות וחדשנות גולן

27 אוג 2024 המחברת/ת:
ביקור מנכל משרד החקלאות ובטחון המזון והמדענית הראשית ביחידה לחקלאות וחדשנות גולן  ביקור מנכל משרד החקלאות ובטחון המזון והמדענית הראשית ביחידה לחקלאות וחדשנות גולן צ. היחידה לחקלאות וחדשנות גולן

היחידה לחקלאות וחדשנות גולן שבמכון שמיר זכתה לארח השבוע, את מנכ״ל משרד החקלאות ובטחון המזון, מר אורן לביא ואת המדענית הראשית, ד״ר מיכל לוי, יחד עם צוות מחוז צפון במשרד החקלאות. הביקור נערך במטרה לבחון את האסטרטגיה הגולנית ביחס לעתיד החקלאות, תוך דגש על חקלאות מתקדמת, אגריוולטאי, בטחון המזון וההזדמנויות והאתגרים הקיימים במרחב.

במהלך הסיור ביקר הצוות בחוות היישום וההכשרה של היחידה לחקלאות וחדשנות גולן בה הוצג לצוות מודל הפעלה ייחודי הקיים בגולן. כולל ביקור מרתק בחממת העגבניות, שגדלות בשיטה הידרופונית. משרד החקלאות, עוסק בימים אלה בחיפוש פתרון למחסור המובנה  בעגבניות, לאורך כל ימות השנה אך בדגש על החודשים אוגוסט ספטמבר ואוקטובר. "מסתמן כי בכוחו של הגולן להוות אסם תבואה לישראל בשוק הירקות הבסיסי ביותר, ניצול האקלים הצונן הקיים במרחבי צפון ומרכז הגולן מהווה יתרון משמעותי ביותר עבור החקלאות המקומית", ציין יאיר גולן מנהל היחידה לחקלאות וחדשנות גולן.

הסיור כלל גם ביקור במספר בתי אריזה בדרום הגולן, שם התקיים שיח עם חקלאים אשר הציגו את הנעשה במשקים תוך שיתוף המנכ"ל בחסמים הקיימים ובחינת פתרונות אפשריים להתמודדות עם אתגרים אלו. בנוסף, התקיים דיון בראשות ראש המועצה האזורית גולן, אורי קלנר, יחד עם דמויות מובילות בתחום החקלאות הגולנית, ממי גולן, מרכזי משקים וחקלאים.

במהלך הביקור, הציג המנכ״ל פריצת דרך משמעותית בכל הקשור למכסות העובדים הזרים בחקלאות, אשר מהוות אתגר רוחבי וחסם התפתחותי עבור משקים רבים בגולן. הוא ציין כי לאחר פעילות בין משרדית, הצליח המשרד להעלות את מכסת העובדים הזרים מ-30,000 ל-70,000. המנכ״ל הדגיש כי השפעת המהלך הדרמטי הזו תורגש בקרוב בשטח ותסייע לחקלאים להתמודד עם האתגרים העומדים בפניהם. 

ביקור זה מהווה צעד חשוב לקידום החקלאות הגולנית ולחיזוק הקשרים בין המשרד לחקלאים המקומיים. 

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.