ממשיכים לפתח את החקלאות: מעל אלף עצי פרי חדשים נשתלו בפרדס האשכוליות האדומות של קיבוץ עין גב

27 אוג 2024 המחברת/ת:
לאחר הפוגה של 17 שנים נערכה השבוע, בשעה טובה, שתילת חלקה חדשה בפרדס האשכוליות האדומות של קיבוץ עין גב על שפת הכינרת, המשתרעת על שטח של 17.5 דונם ומונה מעל 1,000 עצי פרי חדשים. ענף הפרדס פועל בעין גב בחסותו של ענף הבננות ומרכז אותו בשלוש שנים האחרונות עידו נווה, בן עין גב שחזר למשק עם משפחתו. למרות שהמלחמה בצפון התפרצה בעיצומו של הקטיף, חתם צוות הפרדס את העונה האחרונה בהצלחה רבה, לאחר שהתגבר על המחסור שנגרם בכוח האדם, והשלים את הקטיף. מיקי זעירא מרכז ענף הבננות, שריכז בעבר את הפרדס, מוסיף שהסוד להצלחה היחסית של הענף היא העובדה שבפרדסי הקיבוץ במזרח הכינרת, ניתן לקטוף את הפרי מוקדם ביחס לאזורים אחרים בארץ, ולסיים את השיווק עד נובמבר, טרם הצפת השוק. קטיף האשכוליות יחל בחודש הבא ובענף מקווים לשחזר את ביצועי אשתקד. בכל מקרה עם ההצלחה בא התיאבון ונראה שבעין-גב יש רצון להגדיל בעתיד את הפרדס. לאחר הפוגה של 17 שנים נערכה השבוע, בשעה טובה, שתילת חלקה חדשה בפרדס האשכוליות האדומות של קיבוץ עין גב על שפת הכינרת, המשתרעת על שטח של 17.5 דונם ומונה מעל 1,000 עצי פרי חדשים. ענף הפרדס פועל בעין גב בחסותו של ענף הבננות ומרכז אותו בשלוש שנים האחרונות עידו נווה, בן עין גב שחזר למשק עם משפחתו. למרות שהמלחמה בצפון התפרצה בעיצומו של הקטיף, חתם צוות הפרדס את העונה האחרונה בהצלחה רבה, לאחר שהתגבר על המחסור שנגרם בכוח האדם, והשלים את הקטיף. מיקי זעירא מרכז ענף הבננות, שריכז בעבר את הפרדס, מוסיף שהסוד להצלחה היחסית של הענף היא העובדה שבפרדסי הקיבוץ במזרח הכינרת, ניתן לקטוף את הפרי מוקדם ביחס לאזורים אחרים בארץ, ולסיים את השיווק עד נובמבר, טרם הצפת השוק. קטיף האשכוליות יחל בחודש הבא ובענף מקווים לשחזר את ביצועי אשתקד. בכל מקרה עם ההצלחה בא התיאבון ונראה שבעין-גב יש רצון להגדיל בעתיד את הפרדס. צילום: אריאל צור, עין גב

לאחר הפוגה של 17 שנים נערכה השבוע, בשעה טובה, שתילת חלקה חדשה בפרדס האשכוליות האדומות של קיבוץ עין גב על שפת הכינרת, המשתרעת על שטח של 17.5 דונם ומונה מעל 1,000 עצי פרי חדשים.

ענף הפרדס פועל בעין גב בחסותו של ענף הבננות ומרכז אותו בשלוש שנים האחרונות עידו נווה, בן עין גב שחזר למשק עם משפחתו.

למרות שהמלחמה בצפון התפרצה בעיצומו של הקטיף, חתם צוות הפרדס את העונה האחרונה בהצלחה רבה, לאחר שהתגבר על המחסור שנגרם בכוח האדם, והשלים את הקטיף.

מיקי זעירא מרכז ענף הבננות, שריכז בעבר את הפרדס, מוסיף שהסוד להצלחה היחסית של הענף היא העובדה שבפרדסי הקיבוץ במזרח הכינרת, ניתן לקטוף את הפרי מוקדם ביחס לאזורים אחרים בארץ, ולסיים את השיווק עד נובמבר, טרם הצפת השוק. קטיף האשכוליות יחל בחודש הבא ובענף מקווים לשחזר את ביצועי אשתקד. בכל מקרה עם ההצלחה בא התיאבון ונראה שבעין-גב יש רצון להגדיל בעתיד את הפרדס.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.