משרד החקלאות משיק פלטפורמה דיגיטלית לחיבור בין חקלאים לארגוני מתנדבים בחקלאות

05 נוב 2023 המחברת/ת:
משרד החקלאות במלחמה משרד החקלאות במלחמה

המשרד קיבל את האישורים הנדרשים להרחבת התמיכה בארגוני התנדבות נוספים.

אורן לביא, מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר: "אנו מודים לציבור הישראלי על רוח ההתנדבות בחקלאות וההתגייסות. על הביקוש הרחב להתנדבות. שידרגנו את הפלטפורמה דיגיטלית על מנת לעודד, לקצר ולייעל את התהליכים. נמשיך לפעול בכל דרך לגיוס ידיים עובדות למען שמירה על הרציפות התפקודית של הענף וביטחון המזון של מדינת ישראל"

בצל המצב הביטחוני, עובדים רבים שסייעו לחקלאים בשגרה גויסו או לא התייצבו לעבודה בין אם בגלל חשש או בין אם סגר שמוטל על הרשות הפלשתינאית או עובדים זרים שביקשו לשוב לארצם. לאור הביקוש הרב של אזרחי ישראל לעזור לחקלאים בשעה קשה זו, משרד החקלאות שידרג את אופן הרישום למתנדבים ולחקלאים, והקים אתר שמתכלל את החיבור בין החקלאים לעמותות למתנדב ולחקלאים במקום אחד.

כזכור, בשבוע הראשון למלחמה, לנוכח מצב החירום, פרסם המשרד נוהל תמיכה בעמותות מתנדבים למימון עלויות לוגיסטיות להבאת מתנדבים לעבודה בחקלאות, ביניהן: הסעות, לינה ומזון למתנדבים, וזאת בכדי למלא את הוואקום בידיים עובדות, שנוצר במשקים עד להבאת עובדים קבועים. בעקבות תמיכת המשרד, היתה היענות גדולה מאוד של מתנדבים שרצו לתת יד לחקלאים עד אשר יתמלא הוואקום שנוצר בשל נטישת העובדים.

עד היום הוגשו בקשות לתמיכה על ידי כ-15 עמותות מתנדבים בחקלאות, שעמדו בתנאי הניסיון הנדרש, אך כעת קיבל המשרד את אישורים הנדרשים *להרחיב את התמיכה* בארגוני מתנדבים לחקלאות גם לארגונים נוספים בארגון מתנדבים בחקלאות בעבר, אשר נרתמו למאמץ זה, והתאימו את פעילותם לצורך זה. החשיבות של הרחבה זו היא מהותית, ותאפשר למשרד לתמוך *ביותר עמותות*, כדי להגדיל את מספר המתנדבים בפועל אצל החקלאים עד אשר יגיעו עובדים קבועים, ישראליים או זרים, במקום העובדים הזרים שעזבו.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.