משרד החקלאות יסייע בקליטת חיות מחמד

11 אוק 2023 המחברת/ת:
חיות מחמד חיות מחמד

לנוכח המצב הביטחוני, משרד החקלאות יסייע בקליטת חיות מחמד עבור בעלי חיים אשר נקלעו לאזורי הקרב ובעליהם פונו למקום שלא מאפשר שהיית בעלי חיים, נחטפו או נרצחו; בעלי חיים שבעליהם גויסו למילואים ונותרו לבדם או ללא טיפול ראוי ועבור תושבים שנאלצו להשאיר מאחור את חיות המחמד

במטרה להקל על תושבי הדרום ולשמור על רווחת בעלי החיים וביטחונם, משרד החקלאות נערך למתן מענה וטיפול בחיות המחמד הזקוקות לסיוע לנוכח המלחמה. מהערכת מצב שערכו באגף רווחת בעלי חיים במשרד החקלאות, עולה כי ישנם בעלי חיים רבים אשר נקלעו לאזורי הקרב ובעליהם פונו למקום שלא מאפשר שהיית בעלי חיים, נחטפו או נרצחו; בעלי חיים שבעליהם גויסו למילואים ונותרו לבדם או ללא טיפול ראוי; תושבים שנאלצו להשאיר מאחור את חיות המחמד. במסגרת זו, ולצד שאר התמיכה אשר המשרד מספק בכל התחומים שבאחריותו, המשרד יסייע  כמוקד ריכוז מידע, תיאום וניתוב פניות בנושא חיות מחמד באזורי העימות.

גורמי המקצוע באגף רווחת בעלי החיים בשירותים הווטרינריים החלו בביצוע מיפוי של מקומות הפינוי המאפשרים שהיית המפונים יחד עם חיות המחמד. בהתאם למיפוי, יוצעו למפונים האפשרויות המתאימות לבחירתם.

משרד החקלאות מדגיש כי מוקד המשרד משמש לריכוז מידע, קבלת פניות ותיאומים בכל הנוגע לפינוי בעלי החיים באזורי העימות, בהתאם להנחיות צה"ל. תושבים שהתפנו עם חיות המחמד, תושבים שנאלצו להשאיר את בעל החיים מאחור, מגויסים שלא יכולים לטפל בבעל החיים, וארגונים שמוכנים לקלוט אליהם בעלי חיים מוזמנים לפנות למוקד המשרד אשר יסייע ככל הניתן, בטלפון 6016*.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.