לקראת ט"ו בשבט נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'

05 פבר 2023 המחברת/ת:
נשיא המדינה ו רעייתו אירחו את ארגון מגדלי הפירות בישראל לקראת טו בשבט נשיא המדינה ו רעייתו אירחו את ארגון מגדלי הפירות בישראל לקראת טו בשבט צילום- ששון תירם

לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, חקלאים וחקלאיות מרחבי הארץ, ומכל קצוות החברה, וותיקים לצד צעירים- דור שני ושלישי למשפחות חקלאים, עם נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל' המייצג מעל ל- 3,500 מגדלי פירות בארץ, המעבדים כ- 360,000 דונם של מטעים, במטרה לחזק את הקשר לאדמה בשילוב טכנולוגיה.

במהלך המפגש קיימו נשיא המדינה ורעייתו שיח פורה עם החקלאים הוותיקים והצעירים, בכדי להתגבר על האתגרים, למען עתיד החקלאות במדינת ישראל. החקלאים הציגו במשכן הנשיא מגוון עשיר במיוחד של פירות הארץ- בננות, תפוחים, אגס אסיאני, אבוקדו, אגסים, אפרסמון, סברס, אננס, פיטאיה, פירות יער, שקדים, אגוזים, זיתים, תמרים, קיווי, פירות אקזוטיים מיוחדים ועוד, סיפרו על אהבתם למקצוע וכן הציגו את סיפורם המשפחתי. עוד הוצג בפני נשיא המדינה ורעייתו פיתוח חדשני במטעי התפוח העתידיים- שיעוצבו כ-"קיר פירותי" לגובה (ענפי העצים יגדלו לגובה ולא לצדדים) והתפוחים יקטפו באמצעות רובוטים ורחפנים מתקדמים וחדשניים.

הנשיא הביע את הערכתו הרבה לחקלאים ואמר: ״ט״ו בשבט הוא חג שמסמל משהו עמוק בלאומיות הישראלית שלנו ובתחיית העם בארצו. ראש השנה לאילנות, הוא שיקוף של נשמת אפה של האומה, של החיבור לארץ, לאדמה, לקרקע; של האמונה והתקווה, שמה שהקדשנו לו ושהשקענו בו את כל כולנו, ייתן פרי. האתגרים שלכם, חקלאיות וחקלאי ישראל, גדולים ורבים, ומיכל ואני מבקשים לחזק את ידיכם כשאתם מתמודדים איתם בגבורה ובנחישות, למען כולנו. לא ניתן לדמיין את מדינת ישראל בלי חקלאות מתקדמת ושורשית, שיודעת להצעיד אותנו למחוזות חדשים, ובה בעת להנגיש את תנובת הארץ לכלל הציבור. אני מאחל לכולכם חג ט״ו בשבט שמח! המשיכו לדאוג לצרכים הכי בסיסיים שלנו, ולהפריח את הציונות במובן הכי שורשי שלה. תודה רבה לכם ובהצלחה רבה".

ירון בלחסן, חקלאי ממושב רמות נפתלי ומנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, הודה לנשיא המדינה ורעייתו על אירוח משלחת החקלאים והחקלאיות, ואמר: "אכילת פירות יבשים בט"ו בשבט הינה מסורת היסטורית שהתקבעה בעבר, בשל מחסור בפירות טריים בתקופת החורף בקהילות הגולה באירופה. הפתרון היה צריכת פירות מיובשים שנשלחו מארץ הקודש ישראל, לקהילות מעבר לים. כיום כאשר קיים היצע רחב של תוצרת חקלאית ישראלית, טרייה ובעלת ערך תזונתי גבוה, אין צורך להיתלות במסורת הישנה של פירות מיובשים ופחות בריאים- לכן אני קורא לציבור לצרוך בט"ו בשבט פירות טריים ארץ ישראליים, במקום הפירות היבשים, המיובאים מחו"ל, אמר בלחסן והוסיף, "החקלאים והחקלאיות מהווים כ'שומרי הסף' הממשיים של מדינת ישראל, השומרים בגופם על גבולות המדינה ואדמותיה, מיישבים את אזורי קווי העימות סמוך לגבולות, מגדלים ומספקים מזון טרי המגיע לשולחנם של תושבי ישראל, אך לצערנו בשנים האחרונות התנערה ממשלת ישראל מהיבול הישראלי, תוך נקיטת פעולות חד צדדיות של הורדת מכסים ועידוד תוצרת מיבוא על פני תוצרת חקלאית מקומית. אנו תקווה כי מדינת ישראל תדע לשמור על ערכי החקלאות וההתיישבות העובדת, ותעודד צריכת תוצרת חקלאית מקומית".

במפגש השתתפו גם אבשלום (אבו) וילן מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, ירון סולומון מנהל מחלקת התיישבות באיחוד החקלאי ויוני דמרי מנהל אגף חקלאות בתנועת המושבים.

בתום האירוע בירכו נשיא המדינה ורעייתו עם החקלאים את בברכת ט"ו בשבט עם מיץ רימונים ומיץ סברס טריים, וטעמו ממיטב פרי הארץ שהביאו החקלאים ממשקיהם.

נשיא המדינה ורעייתו אירחו את ארגון מגדלי הפירות בישראל לקראת טו בשבט צילום ששון תירםנשיא המדינה ורעייתו אירחו את ארגון מגדלי הפירות בישראל לקראת טו בשבט צילום ששון תירם

 

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.