כנס דבוראים לזכר הטייס האגדי ומפקד בסיס ח"א רמת דוד- זוריק לב ז"ל התקיים היום (26.12) בבסיס רמת דוד

29 דצמ 2022 המחברת/ת:
הרמטכל ראל אביב כוכבי, בכנס דבוראים עש הטייס והדבוראי זוריק לב זל מפקד בסיס רמת דוד במלחמת יום כיפור הרמטכל ראל אביב כוכבי, בכנס דבוראים עש הטייס והדבוראי זוריק לב זל מפקד בסיס רמת דוד במלחמת יום כיפור צילום מועצת הדבש

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי וא' מפקד בסיס חיל האוויר רמת דוד, נשאו דברים בכנס "דבורים והאבקה" ע"ש הדבוראי, הטייס זוריק לב ז"ל, שפיקד על בסיס ח"א רמת דוד, במהלך מלחמת יום הכיפורים בה נהרג. הכנס התקיים בבסיס רמת דוד ביזמת שה"מ במשרד החקלאות ומועצת הדבש.

הרמטכ"ל רא"ל כוכבי אמר בכנס: "אימי ילידת מושב כפר מע"ש, ויש לי כבוד גדול לחקלאים ולאנשי עבודת כפיים. הפעם הראשונה ששמעתי את השם זוריק, הייתה כשהייתי בכיתה ג', אבי ששירת ברמת דוד כאיש צוות קרקע, חזר הביתה ופניו נפולות, אני זוכר היטב, את אווירת הקדרות שהביא עימו. לימים שאלתי את אבא על זוריק והוא סיפר עליו וכמה העריך ואהב אותו. אני חושב שאם הייתי יכול לספר לזוריק מה חיל האוויר שהוא כה אהב, עושה היום בהגנה על מדינת ישראל, הוא היה גאה. לסיום אומר לכם הדבוראים- תטפלו אתם בדבש ואנחנו נטפל בעוקץ. אני מעריך את עבודתכם״.

א' מפקד בסיס חיל האוויר רמת דוד אמר בכנס, כי זוריק היה גיבור ישראל ודמות מופת, בנוסף ציין כי, בבסיס רמת דוד הוצבו סמלי חקלאות, כמו מחרשות ישנות, כי מלבד היות והמקום מאוכלס בכלי טיס מתקדמים, הרי שהוא חלק מהעמק, מהאדמה ומהמולדת. מי שממריא מכאן יוצא להגן על הצפון ועל הארץ כולה, כשהוא מחובר למורשת ולחקלאות. אני שמח לארח אתכם כאן הדבוראים ובמיוחד את משפחת לב היקרה, שזה ביתם, ואנו נמשיך יחד בדרכנו המשותפת".

בכנס נכחו בני משפחתו של זוריק לב ז"ל, שהתרגשו במעמד הכנס, אחיו אבי לב אמר: "זו התרגשות גדולה לציין את הכנס ה-30 לזכרו של זוריק בבסיס עליו פיקד והיה כה יקר לליבו, אנו מברכים את יוזמי הכנס ואת מפקדי וחיילי בסיס רמת דוד שקיבלו אותנו ברוחב לב, וזוכרים את תרומתו של זוריק לביטחון מדינת ישראל".

אופי רייך, מנכ"ל מועצת הדבש: "השנה בחרנו לציין ולקיים את הכנס ע"ש זוריק ז"ל בבסיס רמת דוד, שעליו פיקד זוריק במלחמת יום הכיפורים בשנת 1973. בימים אלו, מנשבות רוחות עזות לכיוון הכלכלה החופשית, המכס על יבוא הדבש נמצא בעין הסערה, וקיימים לחצים גדולים מטעם הממסד לבטל אותו. ביטול המכס באופן חד-צדדי יביא להתמוטטות הענף. ההאבקה היא תשומה בלתי סחירה, ההכרחית לקיום ביטחון המזון במדינת ישראל ומהווה חלק משמעותי מהחקלאות המקומית. מכאן, המסקנות של העבודה הסמינריונית, שעשה זוריק לב ז"ל עוד בשנת 1968, הופכות רלוונטיות יותר ויותר בחלוף השנים."

הכנס עסק בדרכי ההתמודדות עם איומי משבר האקלים על החקלאות ועל חיי דבורת הדבש, הנמצאת בסכנת הכחדה בעולם וכתוצאה מכך קיים איום ממשי לפגיעה בהאבקה החקלאית.

בכנס השתתפו: אופי רייך מנכ"ל מועצת הדבש, גבי עדין מנהל אגף בעלי חיים בשה"מ, דורון ליבנה יו"ר ארגון מגדלי הדבורים, אבי לב נציג משפחת לב, ד"ר אהד אפיק מנהל תחום גידול דבורים בשה"מ, שלומי זרחין מדריך מחוזי תחום גידול דבורים בשה"מ, פיני נחמני, דבוראי וטייס, פרופ' ארנון דג וחוקרים מרחבי הארץ, ראשי ארגונים חקלאיים ודבוראים, במטרה להעלות את המודעות לחשיבותו של הענף ושמירתו.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.