שר האוצר הוא ה "מזיק" לחקלאות

28 אוג 2022 המחברת/ת:
על הגנת הצומח - שר האוצר בראיון לynet

בעקבות הראיון שנתן שר האוצר, בתנועת האיחוד החקלאי מאשימים את שר האוצר בחוסר מקצועיות וחוסר הבנה מוחלטים בכל מה שקשור למחירי המזון ולחקלאות בישראל .

נושא הגנת הצומח זה לא 'ייצור' ולא ג'וק, אלא כלי להגנת האזרחים והמערכת האקולוגית בישראל.

ביטול הגנת הצומח או פגיעה באגף הגנת הצומח במשרד החקלאות הוא מתכון לאסון אקולוגי קולוסלי, לטבע, לחקלאות ולסביבה.

תקנות הגנת הצומח היוו את החומה הסינית מפני פלישה של מינים פולשים, מחלות, וירוסים, הגנה על בריאות הציבור וכדומה.

ראוי להזכיר את דו"ח האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי הסביבה שפורסם לפני מספר חודשים לפיו הרפורמה בחקלאות עשויה לתרום להוזלה מסוימת של עלויות המזון של הציבור אך גם תגרום לנזקים כלכליים ולחשיפת אזרחי ישראל להרעלה ולנזקים בריאותיים וסביבתיים כבדים כתוצאה משאריות חומרי הדברה וחדירת מינים פולשים לישראל.

הלשכה המדעית של האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי הסביבה סבורה כי הגדלת התוצרת החקלאית הטרייה הנכנסת לישראל צריכה להיעשות לאחר הערכת סיכונים והיערכות מוקדמת ונאותה להגעתם של מינים פולשים.

ירון סולומון, ראש מחלקת התיישבות בתנועת כפרי האיחוד החקלאי מזכיר כי נגעי חקלאות כאלה גורמים לאובדן של עד % 40 מכלל התנובה החקלאית בעולם ונאמדים באובדן מסחרי של כ- 200 מיליארד דולר כל שנה.

לדבריו, אגף הגנת הצומח במשרד החקלאות הוא אגף מאד מקצועי אשר מגן על בריאות הציבור מפני מפני שאריות של חומרי הדברה והפקרת הטבע ואיכות הסביבה וכמובן החקלאות מפני מינים ולשים ומחלות ומזיקים.

הניסיון להמעיט בחשיבות הגנת הצומח היא בחינת פשע ומעידה על צרות אופקים, חוסר מקצועיות וחוסר אכפתיות מבריאות הציבור ושמירה על הטבע, החקלאות והסביבה לדורות הבאים וכל זה בכדי לחסוך (כדברי שר החקלאות) כ – 2.5 שקל ליום למשפחה בכדי להוריד את יוקר המחיה.

הכנסת סחורה ללא בדיקה מקדימה צפויה להכניס לישראל מינים פולשים – חיידקים, וירוסים, פטריות, חרקים, מיני צומח ועוד, שזרים לישראל וצפויים להתפשט ללא בקרה. המינים הללו כוללים נגעים מסוכנים הפוגעים בתוצרת החקלאית הישראלית ואף יכולים להרוס ענפי חקלאות שלמים ואת בריאות הציבור.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.