משרד החקלאות ורשות החדשנות יעניקו 10 מיליון ₪ בשנה לתמיכה בחברות חדשניות בענפי החקלאות

במטרה לקדם את תעשיית האגרוטק הצעירה במגזר החקלאי כחלק ממערך החדשנות בישראל, ולעודד את חברות הסטארט-אפ הישראליות להשקיע בפיתוחים חדשניים בענפי החקלאות, משרד החקלאות, בשיתוף רשות החדשנות, יעניק 10 מיליון ₪ לתמיכה בחברות חדשניות בתחום. במסגרת זו, התמיכה תאפשר לחברות צעירות לקדם את שלבי פיתוח המוצר בשלבים מוקדמים, ותביא להשפעה מרבית על צמיחתה של תעשייה עתירת ידע בתחומי החקלאות. התמיכה תינתן לפיתוחים וטכנולוגיות במוצרים מבוססי צמחים ובעלי חיים, המשמשים למזון או לחומרי גלם תעשייתיים, וכן מוצרים לשיפור ולייעול תהליך הגידול של צמחים ובעלי חיים. משרד החקלאות החליט במסגרת מסלול זה לתמוך דווקא בחברות סטרטאפ בכדי לחזק ולהעצים את החברות החדשניות והצעירות בתחומי החקלאות השונים. 

במשרד החקלאות מאמינים כי המשך שיתוף הפעולה עם רשות החדשנות בפרויקט זה, כולל הגדלת התקציב, לתוכנית מו"פ עסקי בחקלאות יגדיל את השפעתו על ביסוס מערכת החדשנות אשר בתחומי אחריות המשרד.

בהתאם למסלול התמיכה, חברה שתמצא כמתאימה לקבלת המענק, תקבל 50% משיעור הוצאות המחקר והפיתוח של התקציב המאושר. בנוסף, במידה והתכנית תבוצע באזורי העדיפות הלאומית בפריפריה, תזכה החברה לתוספת של 10% נוספים.

אחד מתנאי הסף העיקריים בתכנית הוא שפיתוח התכנית ייעשה בישראל, על ידי תושבי ישראל. כמו כן, תיבחנה קטגוריות נוספות, כגון: רמת החדשנות, רמת האתגרים, תרומת הטכנולוגיה לכלכלה הישראלית, יכולת ניהול החברה, פוטנציאל הצמיחה העסקי-כלכלי ועוד. במסגרת זו, תוקם ועדה שתבחן כל בקשה, ותכלול מלבד אנשי הרשות לחדשנות גם את המדען הראשי של משרד החקלאות, נציג משרד החקלאות בתחום החדשנות ונציג ציבור. 

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.