נשיא המדינה ורעייתו אירחו את נציגי הדבוראים ומועצת הדבש

11 ספט 2023 המחברת/ת:
נציגי הדבוראים ומועצת הדבש אצל נשיא המדינה נציגי הדבוראים ומועצת הדבש אצל נשיא המדינה

לרגל ראש השנה וכמיטב המסורת, נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו בבית הנשיא את נציגי הדבוראים מרחבי הארץ ומועצת הדבש.השנה, המפגש עסק בהעמקת הידע בנושא האבקה, המתבצעת על ידי דבורת הדבש, ובהצגת פרויקט משותף בין אומנים לדבוראים המתקיים במוזיאון ישראל.

הדבוראים שיתפו את נשיא המדינה ורעייתו מיכל באהבתם למקצוע. רבים מהם, דור שלישי ואף נציגי הדור הרביעי, אשר החלו לעבוד במכוורות מגיל צעיר, ומהווים המשכיות של ענף הדבוראות.

במהלך האירוע הוצג פרויקט של מוזיאון ישראל בשם "דבורים וקיסרים". במסגרת הפרויקט הוכנסו חצי מיליון דבורים לגן הפסלים של המוזיאון ויצרו בכוורת ייעודית העתק משעווה של ראש הקיסר הרומי - הדריאנוס - אחד הפסלים החשובים במוזיאון ישראל. הפרויקט יוצג לקהל הרחב בתחילת השנה הקרובה במוזיאון.

עוד נכחו במפגש אופי רייך מנכ״ל מועצת הדבש, אורי דורמן, מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל, דורון ליבנה, יו״ר ארגון מגדלי הדבורים בישראל ודבוראי מכפר ביל״ו, אבי אלקיס יו״ר דירקטוריון של מועצת הדבש, אשר הדגישו כי ענף הדבורים וההאבקה (הפרייה) בפרט, והחקלאות הישראלית בכלל, הם חלק משמעותי מהמנוע הכלכלי של מדינת ישראל.

נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך את הדבוראים: "שתהיה שנה טובה ומבורכת לחקלאות הישראלית, בוודאי לענף הדבש, שנה מתוקה לכולכם!".

רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג: ״אפשר גם בימים הפחות קלים האלו, עם הרבה דאגות, לראות את הזוויות האחרות, המעניינות, המרתקות, של הדבורים. שתהיה לכולנו שנה טובה יותר, רגועה יותר, שלדבורים תהיה הרבה עבודה. תודה רבה לכם".

מנכ"ל מועצת הדבש, אופי רייך: "תודה לכבוד הנשיא ורעייתו על האירוח המסורתי לפתיחת השנה החדשה. בשנה מאתגרת זו, ענף הדבש והאבקה הישראלי הוא גורם מאחד - יהודים וערבים, חילונים, דתיים לאומיים, וחרדים, כל אלה יחדיו ממלאים את השורות ומתאגדים למטרה משותפת - קיום חקלאות ישראלית המייצרת דבש מקורי תוך מילוי הצורך בהאבקה- הפרייה, המשמשת כתשומה חיונית לענפי צומח רבים".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.