"וחג שבועות תעשה לך ביכורי קציר חיטים" (שמות ל"ד, כב')

28 מאי 2023 המחברת/ת:
קציר  חיטה בעמק החולה  קציר חיטה בעמק החולה צילום ג''ג, החברה לפיתוח הגליל

בימים אלו קוצרת חברת ג"ג (גליל גולן) של החברה לפיתוח הגליל, 8,000 דונם חיטה לגרעינים, בשדות עמק החולה, בעזרת קומביינים ממוכנים וממוחשבים, כאשר היבול צפוי לעמוד על 4,000 טון גרעיני חיטה (כ-500 ק"ג לדונם).

מנתוני ארגון עובדי הפלחה בישראל עולה כי חיטה מגדלים בכל רחבי הארץ, כאשר שני שליש משטחי הגידול בנגב, וסך כול היבול בישראל עומד על 100 אלף טון גרעיני חיטה (לעומת 150 אלף טון בשנת 2010). עוד עולה מהנתונים כי ייבוא החיטה לישראל עומד על מיליון טון, וכי בעקבות הלחימה בין רוסיה ואוקראינה, ספקיות החיטה העיקריות, חלה עלייה במחיר התובלה כמו גם במחיר הקמח.

אורי דורמן יו"ר החברה לפיתוח הגליל אומר: "שבועות הינו חג דתי-חקלאי, המכונה בתורה גם 'חג הקציר', אחד משלושת הרגלים שנקבעו בתורה שבהם צוו אבותינו לעלות לבית המקדש, ובשבועות הביאו מביכורי השדה והכרם. "מהחל חרמש בקמה תחל לספור שבעה שבועות" (דברים ט"ז, ט'). לפי המסורת החקלאית מהתקופה המקראית, במוצאי יומו הראשון של חג הפסח, החלו בקציר החיטה ואתו ספירת העומר, הנהוגה גם כיום, ומסתיימת בחג השבועות. החיטה היוותה אחד מביכורי פירות הארץ, שהובאו לבית המקדש בחג השבועות, מנחה שכולה תוצרת הארץ, ללא תלות וקשר למדינות אחרות בעולם, מצווה שכדאי לאמץ כיום- בחשיבות ייצור עצמי של מזון בישראל, לטובת ביטחון המזון של אזרחי המדינה וללא תלות בייבוא ממדינות אחרות" אומר דורמן.

ג"ג היא אגודה חקלאית, הנמצאת בבעלות החברה לפיתוח הגליל בשיתוף עם קיבוצי הגליל העליון וצפון הגולן. החברה מספקת מגוון רחב של שירותי ניהול ועיבוד למשקים חקלאיים ומחזיקה בצוות מנוסה ומקצועי בתחום גידולי השדה לצד צי גדול של כלים חקלאיים מתקדמים למגוון שימושים וגידולים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.