נחנך מרכז השראה ויצירה עבור שבט צופי כפר עזה ושפיים

26 מרס 2024 המחברת/ת:
מרכז השראה מרכז השראה צילום: התעשייה האווירית

המרכז הכולל מתחם יחודי לקולנוע ומטבח שהורכבו מחלקי מטוסים שתרמה התעשייה האווירית, צפוי לעבור למקום קבע בכפר עזה לאחר שהתושבים ישובו לבתיהם.

בשטח ירוק ופסטורלי בקיבוץ שפיים, נחנך השבוע מרכז חוות הפנתר הוורוד - מרכז השראה ויצירה עבור צופי כפר עזה ושפיים, אשר תוכנן וגובש בשיתוף פעולה הדוק עם צעירי כפר עזה. המרכז תוכנן כך שכשיחזרו צופי כפר עזה לבתיהם, ניתן יהיה לארוז את כל מרכיבי המתחם ולהעביר אותם למקום של קבע בכפר עזה.

המרכז שהוקם על ידי חניכים ומדריכים משבטי הצופים של קיבוץ כפר עזה וקיבוץ שפיים, יחד עם מתנדבים של חברת מטריקס וקרן אריסון השקעות, כולל מתחם של קולנוע, בו המבקרים יכולים להתרווח בנוחות בכיסאות מטוס שסיפקה התעשייה האווירית ולצפות בסרט כשהם מוקפים בחלונות מטוס ותאי מזוודות, מתחם עם מטבח להכנת אוכל שהוקם ממטבחי מטוסים של התעשייה האווירית, אוטובוס שיצא משרות מאכלס בתוכו סדנת מייקרים עם שולחנות עבודה נוחים ותאורה נעימה, גדר הקפית מעוטרת ביצירות גראפיטי שציירו חניכי הצופים, אזורי ישיבה עם כורסאות מעץ ממוחזר, אדניות של צמחי תבלין וירקות ועוד. 

במרכז שישרת את צופי כפר עזה ושפיים, יתקיימו מגוון פעילויות: סדנאות יצירה מחומרים ממוחזרים, סדנאות בישול בהנחיית השף משה דב מפורום שפים ללא גבולות, סדנאות בניית אדניות וגידול תבלינים, צפיה בסרטים, ארוחות משותפות ופעילויות צופיות. עבודות הפיסול הגדולות שיווצרו ב"חוות הפנתר הוורוד" יועברו לתצוגה במצפה גבולות שבעוטף עזה, שם הוקם פארק האמנות הגדול בישראל. 

את הקונספט למרכז ההשראה והיצירה יזם וניהל ארז בלושטיין, יוצר ומחנך ליצירתיות וקיימות, אליו הצטרפה התעשייה האווירית אשר נרתמה למשימה ותרמה את כל חלקי המטוסים המשולבים במתחם.

פרויקט הסלון האווירי של התעשייה האווירית, מתקיים זו השנה השלישית, במסגרתו כחלק מהסבת מטוסי נוסעים למטען, מפורקים חלקי הפנים של מטוסי הנוסעים, כולל מושבים, חלונות, תאי מזוודות, לוחות בקרה, כבלי תקשורת ועוד המיועדים לרוב לגריטה, ומועברים למחזור לשימושים שונים, ביניהם – מתחמי למידה בבתי ספר, פינות הפוגה בבתי חולים, הקמת מגרשי משחקים בקהילה,  שימוש של מעצבים תעשייתיים המעצבים באמצעותם ריהוט ייחודי לטובת תרומות ועוד. פרויקט הסלון האווירי המתבסס על עקרונות של כלכלה מעגלית, זכה בפרס מיוחד בקטג

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.