שפעת העופות התגלתה בחוות הודים במושב אביגדור במועצה האזורית באר טוביה

06 דצמ 2021 המחברת/ת:

שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר: "מקרי שפעת העופות המתגלים השנה בישראל הם ההוכחה שאי אפשר להמשיך עם לולי הכלובים הצפופים, אשר צמודים לבתי התושבים. אפעל בכל הכוח להקים מתחמי לולים מודרניים, ללא כלובים, וללא צפיפות, רחוק מגבולות היישוב

שפעת עופות מסוג H5N1 אובחנה בלול תרנגולי הודו במושב אביגדור, במועצה האזורית באר טוביה. עם קבלת תוצאות בדיקות המעבדה שאישרו את אבחון שפעת עופות, השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות בודדו את אזור החווה, והחלו בפעולות הכנה לטיפול במוקד ההתפרצות. השירותים הווטרינרים מבצעים ניטור אקטיבי בכל חוות הלולים שבאזור.

החשד הראשוני לשפעת העופות עלה עקב תמותה חריגה בלול שעוררה את חשדו של הבעלים. יש לציין כי מושב אביגדור נמצא בסמוך לקיבוץ עין צורים שהיה אחד ממוקדי המחלה בחודש האחרון. הטיפול באירוע השפעת הקודם, בקיבוץ עין צורים, הסתיים זה מכבר.

מאז מרץ 2006, אז התגלו מקרי שפעת עופות בקיבוץ חולית ועין השלושה שבדרום הארץ ובמושב שדה משה שבחבל לכיש, מתגלים מקרי שפעת כמעט בכל שנה.

בכל אירועי שפעת העופות השנה היה מעורב נגיף מסוג H5N1 שהוא בעל יכולת הדבקה לבני אדם, במקרים נדירים יחסית.

משרד החקלאות קורא למגדלי עופות המשק, עופות חצר, ציפורי נוי וכן לולי חופש, להקפיד לפעול על פי הנחיות השירותים הווטרינרים, לשמור על הפרדה בין העופות שהם מגדלים לעופות בר, להחזיק את העופות בתוך מבנים אטומים לכניסת ציפורים ומכרסמים, ולמנוע שוטטותם בשטח פתוח כדי להקטין את סכנת ההידבקות. יש לדווח על מקרי תחלואה ותמותה בעופות לווטרינר המטפל, לווטרינר הרשותי ולשירותים הווטרינרים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.