חקלאות בקומות עם אבטחה צמודה פתרון מהפכני לכל מבנה סגור בישראל

31 יול 2024 המחברת/ת:
חקלאות ורטיקלית לגובה של קומפקטוס חקלאות ורטיקלית לגובה של קומפקטוס מתוך אתר הבית של קומפקטוס

תכירו את הטכנולוגיה לחקלאות אורבנית שיודעת לנוע שמאלה וימינה, למעלה ולמטה ומתאימה במיוחד לגידולים יקרי ערך כגון קנאביס, וניל, פטריות, קקאו, כאלו שניתן לגדל אותם במבנה סגור ומאובטח.  

ישראל שנחשבת לאומת הסטארט אפ ניישן חושפת בתערוכת החקלאות אגרו משוב 2024 חידושים ופיתוחים טכנולוגיים בתחום החקלאות. חברת "קומפקטוס" מקיבוץ עין החורש תציג בתערוכת "אגרומשוב" 2024 שתפתח ב3-4/9 הקרוב בבנייני האומה בירושלים, מוצר חדשני המתאים לחקלאות אורבנית, בשטחים קטנים ובמקומות סגורים ומאובטחים. 

מדובר במערכת ייחודית לגידול צמחים בשיטה ורטיקלית, לגובה, המתאימה לגידולים יקרי ערך ברחבי העולם וגם בישראל כדוגמת: קנאביס, גידולים ירוקים, עלים ירוקים, פטריות, וניל, קקאו ועוד, הדורשים גידול מדויק. 

הטכנולוגיה החדשנית של קומפקטוס פותחה בהולנד, שם תחום החקלאות האורבנית בקומות לגובה כבר נמצא בשלב מתקדם, וכעת היא מוצעת בישראל לכל חקלאי או מקום, שרוצה למקסם את שטח האחסון שלו, על אותו שטח רצפה באמצעות חקלאות בקומות (ורטיקלית). גינון ורטיקלי הוא גינון במישור ניצב לקרקע, או ניצב בקירוב. משמע, גינון באופן בו צמחים יכולים לגדול זה מעל זה ולא זה לצד זה, בניגוד לגינון המקובל המקביל למישור הקרקע.

הרעיון של גינון אנכי קיים לפחות מאז הגנים התלויים בבבל. כיום, גינון אנכי נפוץ באזור עירוניים, בהם השטח הפנוי לגינה או לחקלאות הוא מוגבל. במקרים אחרים, תפקיד הצמחים הוא לקשט קיר התומך בהם. בנוסף, ישנן טכניקות שונות לניצול יעיל של מים על ידי הזרמתם מצמח לצמח, כאשר הצמחים ממוקמים זה מעל זה.

מדובר במערכת כונניות הנעות על מסילות-קומפקטוס. באמצעות הפעלה קלה ופשוטה נפתח בכל פעם מעבר אחד בין יחידות המדפים ומתאפשרת גישה נוחה למדף המבוקש. שיטת הקומפקטוס מאפשרת ניצול שטחים הן לרוחב והן לגובה. שיטת הקומפקטוס חוסכת עד 80% משטח האחסון או נותנת תוספת קיבולת של עד 250%.

כל הפיתוחים החדשים יוצגו בתערוכת וכנס חקלאות "אגרו משוב" שיתקיימו ב 3-4/9/24 בבנייני האומה בירושלים ויעסקו בפתרונות ליישום התוכנית הממשלתית החדשה בדגש על חשיבות העצמאות וביטחון המזון לקיומה של מדינת ישראל. כנס ותערוכת "אגרו משוב" ה-33 שיתקיים מצטרף לקריאת החקלאים ומבקשת ממדינת ישראל, להעניק את התמיכות הנכונות והסיוע, כדי להמשיך את החקלאות העברית בישראל, לשמור על ביטחון המזון שלנו ולא להסתמך על ייבוא חקלאי מחו"ל. בתערוכה תוצג תוצרת חקלאית ישראלית, עשרות חידושים ופיתוחים חקלאיים, במטרה לחשוף בעיני הציבור הישראלי את החשיבות של בחירה והעדפה של תוצרת חקלאית מקומית על פני חקלאות מיובאת. לצורך ביקור בתערוכה ניתן ליצור קשר באתר: https://www.agromashovgroup.com/  

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.