מפקחי משרד החקלאות מנעו את שיווקן של כ-9,000 ביצים שאינן ראויות למאכל

31 אוג 2020 המחברת/ת:
4,500 ביצים מוברחות 4,500 ביצים מוברחות

מפקחי  היחידה  המרכזית  לאכיפה  וחקירות  (פיצו"ח) במשרד  החקלאות  ופיתוח  הכפר מנעו את שיווקן והגעתן לצרכן של כ-9,000 ביצים שאינן ראויות למאכל ב-24 השעות האחרונות. במקרה הראשון, מפקחי  היחידה  המרכזית  לאכיפה  וחקירות  (פיצו"ח) במשרד  החקלאות  סיכלו ניסיון לשיווק כ-4,500 ביצים שמקורן בשטחי הרשות הפלסטינית. הכול החל במסגרת ביקורות שערכו המפקחים במחסום המנהרות באזור עוטף ירושלים, וזיהו רכב חשוד. כאשר עצרו המפקחים את הרכב, מצאו כ-4,500 ביצים אשר הובלו ללא כל קירור. עוד התגלה כי החותמות על הביצים זויפו, ונועדו "להכשיר" את הביצים ולא לעורר חשד בקרב הצרכנים העתידיים. מחקירה ראשונית עלה כי המבריח, בשנות ה-30 לחייו, תושב מזרח ירושלים, ייעד למכור את הביצים בבית שמש. נגד הנהג נפתחו הליכים משפטיים, וכלל הביצים, המהוות סכנה ממשית לצורכים אותן, הושמדו.

במקרה השני, מפקחי  היחידה  המרכזית  לאכיפה  וחקירות  (פיצו"ח) במשרד  החקלאות  ופיתוח  הכפר בשיתוף מג"ב פעלו בדרך המנהרות. כאשר הבחינו ברכב פרטי חשוד ועצרו אותו, גילו 150 תבניות ביצים, המסתכמות בכ-4,500 ביצים שמקורן בשטחי הרשות הפלסטינית, ללא חותמות, שיועדו לשיווק באזור השפלה. גם הביצים הללו הובאו ללא כל קירור. נגד בעל הרכב, בשנות ה-20 לחייו, תושב מזרח ירושלים. נפתחו הליכים משפטיים. לנוכח הסכנה הממשית לבריאות הציבור, כל הביצים שנמצאו הושמדו.

מתחילת השנה ועד היום, סיכלו מפקחי משרד החקלאות ניסיונות להברחה ומכירה של למעלה מ- 587,900 ביצים המהוות סכנה ממשית לבריאות הציבור. משרד החקלאות אוסר על שיווק ביצים ללא פיקוח וטרינרי, כיוון שמדובר במוצר מן החי, הרגיש מבחינה בריאותית, במיוחד כאשר לא מקפידים על שמירתו בטמפרטורה מתאימה ועל תנאי הובלה העומדים בדרישות השירותים הווטרינריים, בדומה למקרה המדובר. ביצים שאינן מוחזקות בתנאים מתאימים, ואינן עומדות בדרישות השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, מעלות את הסיכון לתחלואה, וקיים סיכון ממשי לבריאות הציבור.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.