מתגייסים לכבות את האש שבוערת בצפון: יוזמה משותפת של עמותת "גלילה" Galila והתנועה למאבק באנטישמיות CAM

01 ספט 2024 המחברת/ת:
גל השרפות בצפון גל השרפות בצפון צילום CAM

הצפון בוער: בהרי הגליל וברמת הגולן נשרפו כליל נכון לכתיבת שורות אלו כבר למעלה מ-160,000 דונמים של שטחי יישובים עירוניים, מושבים וקיבוצים, אזורים מיוערים, שמורות טבע ואדמות חקלאיות- בשרפות שהציתו חילופי האש הבלתי פוסקים עם חיזבאללה. הצפון הירוק הפך לשחור, וחבל הארץ הפראי שנחשב ל"שוויץ" של ישראל - מכוסה מרבית הזמן בעשן סמיך, פיח, עצים חרוכים ולהבות של אש שהוצתו על ידי מטחי הרקטות והתקפות הכטב"מים של חיזבאללה.

על מנת לסייע במענה מיידי בשטח, יצאו בתנועה למאבק באנטישמיות ובעמותת גלילה ביוזמה משותפת לציוד יישובי הצפון הבוערים בערכות כבאות מתקדמות החסרות להם כמו אוויר לנשימה. לצורך המהלך, יזמו קמפיין גיוס כספים הרותם גם את יהדות התפוצות למאמץ. 

מאז סוף חודש יוני גייס הקמפיין המשותף כבר למעלה מחצי מיליון שקלים (כ-558,000 ₪) שהספיקו על מנת לצייד 14 יישובים בצפון בערכות לוחמת אש מתקדמות, החיוניות לכיתות הכוננות המשמשות "מגיבות ראשונות" במאבק בשריפות ההרסניות. 

בזכות קבלת הציוד החדש, צוותי המענה הראשון של כיתות הכוננות היישוביות כיבו בהצלחה כבר יותר מ-30 שריפות ברמת הגולן, והשיגו שליטה בלהבות שאיימו על היישובים לפני שהצליחו לגדול לשריפות ענקיות המאבדות שליטה ורסן. בימים האחרונים, מאז גבר והעצים אף יותר סבב המהלומות בין ישראל לחיזבאללה, כיבו בעזרת הציוד שסופק שריפה גדולה שפרצה ביישוב "שעל". 

עמותת גלילה Galila אותה מובילה המנכ"לית יעל ברלב, הוקמה כבר לפני כעשרים שנה על ידי קבוצת מתנדבים תושבי הגליל שהאמינו כי שינויים אזוריים צריכים "לבוא מבפנים". העמותה פועלת לקדם, להוביל, ליצור ולתמוך בפרויקטים בכל תחומי החיים במטרה לשפר את איכות החיים של תושבי הפריפריה הצפונית, ובהם פרויקטים בתחומי החינוך והרווחה, סיוע לאוכלוסיות מיוחדות כמו ניצולי שואה, עידוד יזמות חברתית, פיתוח ההייטק הצפוני ועוד.

עם פרוץ אירועי ה"שבת השחורה" והמלחמה שפרצה בעקבותיה גם בגזרה הצפונית, התגייסה עמותת גלילה לסייע למאמץ המלחמתי במגוון חזיתות הרלוונטיות לתקופה,  בין השאר ברכישת ציוד משלים לחיילים, מימון פעילות הפוגה, חבילות מזון ופינוקים, רכישת ציוד ביגוד ועזרה ראשונה לכיתות הכוננות האזרחיות על הגבול הצפוני, וסיוע לעשרות אלפי המפונים מיישובי המרחב.  תודות לקמפיין המשותף הנוכחי, מרכז הפיקוד האזורי המנחה את צוותי הכיבוי, מרכז כעת כ-330 אנשים המצוידים בציוד מציל חיים. בשריפות האחרונות, חברי הצוות הגיעו תוך דקות למוקדי השריפה, ולעתים קרובות אף הוציאו הודעות שאין צורך בסיוע נוסף - מכיוון שהמצב כבר בשליטה.

"יוזמה זו, בשיתוף פעולה עם הקהילות ביישובים הצפוניים ובהובלת המועצה האזורית גולן, חיונית לביטחונם המידי והשוטף של כלל התושבים באזורים חשופים אלו", מסביר סשה רויטמן-דרטווה מנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות, "מאמצי הכיבוי ההרואיים של חברי כיתות הכוננות במרחב מתערערים באופן קריטי על ידי מחסור במשאבים, וישנם אזורים רבים שנפגעו מדלקות שקשה מאוד עד בלתי אפשרי להגיע אליהם עם ציוד כיבוי מסורתי. מסיבות אלו, כל יישוב בצפון זקוק לערכה חדשנית בעלות של למעלה מ-40,000 ש"ח המאפשרת להילחם ביעילות בשריפות, כך שבסופו של דבר אנחנו שואפים לגייס באמצעות הקמפיין המשותף- בארץ ובקרב יהדות התפוצות, קרוב למיליון וחצי ש"ח כדי להבטיח שכל קהילה מוכנה להתמודד עם מצבי החירום שעוד נכונו לה בעתיד הנראה לעין- חזיתית ואפקטיבית".

עוד מוסיף רויטמן, כי "בימים אלו של התגברות האיומים מצד חיזבאללה על יישובי הצפון, המוכנות הלוגיסטית בעורף הצפוני חיונית מאי פעם. אלו ימים מיוחדים בהם יש לחברה האזרחית תפקיד מרכזי במציאת דרכים לעזור. עומס המשימות והאתגרים לא מאפשר לרשויות לטפל בכל הצרכים ולכן הסיוע הוא קריטי. אף שהתנועה מתמקדת במאבק באנטישמיות העולמית ובפעילות דיפלומטית מעבר לים, אנחנו ערים לצו השעה, ומשקיעים מאמצים גם במישור האזרחי בכל רחבי הארץ, עם פרויקטים שנועדו לסייע לאוכלוסייה המקומית להתמודד עם האתגרים".

לינק לקמפיין: https://givebutter.com/FireNorth

כתובת אתר CAM:

https://combatantisemitism.org/

כתובת אתר  עמותת גלילה:

https://galila.org/he/%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%93-%D7%94%D7%91%D7%99%D7%AA/

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.