אורון שגיא מקיבוץ נירים בן 36, נבחר לרשימת החקלאים הצעירים המבטיחים של ועידת ישראל לחקלאות בעקבות פועלו לקידום החקלאות בישראל ושמירה על ביטחון גבולות ישראל

01 ספט 2024 המחברת/ת:
אורון שגיא. צילום אלבום פרטי אורון שגיא. צילום אלבום פרטי

במעמד שרים, חברי כנסת, אנשי עסקים ומובילים בתחום החקלאות יוענק מגן הוקרה לאורון שגיא, בוועידת ישראל לחקלאות ה-15 שתתקיים ב2-3/9 בי"ם, על פועלו למען החקלאות בישראל, בדגש על שמירה על ביטחון גבולות ישראל כחקלאים צעירים מבטיחים מתחת לגיל 40.      

אורון שגיא, בן 36, מקיבוץ נירים, נמצא בזוגיות ומצפה לבת עובד בגד"ש וב-8 שנים האחרונות מגדל בננות. אורון במקור בן קיבוץ מצובה שבצפון, עבד מגיל 13 עד יב' בבננות של מצובה ולפני הצבא הגיע לעשות שנת שירות בקיבוץ נירים. שם הכיר את בת זוגו. אחרי הצבא חזר לנירים ומיד נכנס וקיבל תפקידי מגדל גידולי שדה כמו בוטנים, גזר, בצל, תפוחי אדמה וב- 8 שנים האחרונות חזר לאהבתו הראשונה לבננות. 

להיות חקלאי בשביל אורון זה הדבר שהוא הכי אוהב, במיוחד לקום בבוקר מוקדם ולנסוע לשטח. המלחמה הביאה עמה המון אתגרים עבורו החל ממצוקת עובדים זרים, כי כל העובדים שלהם עזבו. הוא מנהל שטח של 200 דונם בנירים ומאותה שבת ארורה כשנכנסו המחבלים, הם עשו נזקים והשטח הושמד. השטח המדובר היה צמוד לגדר והיו שם תקלות מים שאי אפשר היה להגיע ולתקן אותם ואז נוצר מצב שגם במטע בננות לא היו מים אז בלי מים להשקייה ולבי עובדים לעבודה – השטח למעשה נהיה שטח צבאי סגור מתוקף המצב. אורון ובת זוגו ב 8.10 התפנו עצמאית לתל אביב, שם היו במשך חצי שנה. אורון חזר לעבוד בחקלאות בקיבוץ גבים שהיו שותפים לבננות וביחד הצליחו לשקם בגבים 300 דונם, שחודש לא עבדו בו וזה בדיוק נפל על העונה שיש הרבה סחורה שצריך לקטוף וכך היו כמה חודשים טובים. 

מידי יום במלחמה מצא את עצמו אורון מעמיס מלאי של בננות צהובות שלא יכול היה לשווק אותם ומחלק לחיילים – זה נותן דרייב לשני הצדדים בדיוק כמו לקבל את ההוקרה על חקלאי צעיר ומבטיח מתחת לגיל 40 בוועידה ישראל לחקלאות – זה מעודד ומשמח. 

 

ועידת ישראל לחקלאות ה-15 שתתקיים ב-2-3/9 בי"ם תעמוד בסימן הבטחת בטחון המזון בישראל, הפחתת יוקר המחייה והכפלת הייצור החקלאי. ועידת ישראל לחקלאות תיערך בנקודת זמן מאתגרת ומורכבת, בה החקלאות הישראלית נאבקת על קיומה בצפון ובעוטף עזה, מתמודדת עם מחסור חמור בכוח אדם בעקבות המלחמה ועם רפורמות המאיימות על ענפים רבים ומשברים שונים. ‎להרשמה ופרטים אודות הועידה https://mashov.co/

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.