בעקבות המלחמה: חיזוק הקשר ושיפור אופן העברת המידע לעובדים זרים לחקלאות הנמצאים בערבה התיכונה

01 יול 2024 המחברת/ת:
עובדי חקלאות תאילנדים בערבה התיכונה. עובדי חקלאות תאילנדים בערבה התיכונה. צילום גלעד לבני

באירועי ה- 7 באוקטובר, נרצחו 39 עובדים זרים 23 מהם, נחטפו לעזה, והותירו את העובדים הזרים בישראל עם טראומה קשה. רבים מהם אף נטשו את מקום עבודתם בענף החקלאות, ושבו חזרה לארצם, בעידוד שגרירי ארצותיהם.

מצב זה גרם למחסור חמור בכוח אדם ומשבר בענף החקלאות. בהמשך למאמצי משרדי הממשלה והרשויות, לקליטת עובדים ממדינות נוספות לתאילנד, הגיעו לישראל 20 אלף עובדי לחקלאות, כאשר מועצה אזורית הערבה התיכונה קלטה מחדש מאות עובדים מתאילנד, סרי לאנקה, נפאל, ומלאווי, חלקם עובדים שחזרו לעבוד בערבה, הנחשבת לאזור שקט ובטוח.

כחלק מחיזוק הקשר עם העובדים הזרים וההבנה כי יש לתקשר עימם באופן ישיר, הוחלט על פתיחת קבוצת עדכון באמצעות וואטסאפ בשפה האנגלית, לטובת 4,000 העובדים המתגוררים בערבה התיכונה ומועסקים בענף החקלאות, במטרה לספק מידע חיוני עבורם במצבי חירום באופן זמין, מהיר, נגיש ונוח, כמו גם לעדכן על המתרחש בארץ ובערבה.

שיפור זה הינו חלק מההיערכות במועצה למצבי חירום, המבטא את הצורך בתקשורת מהירה וזמינה, בכל מצב,  מול כלל הנמצאים בקביעות בערבה התיכונה, תושבים ועובדים כאחד.

מאיר צור, ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה: "אנו רואים בעובדים הזרים לחקלאות, חלק בלתי נפרד מהקהילה שלנו בערבה והקשר הישיר עימם חשוב לנו. הקמת קבוצת הוואטסאפ החדשה מהווה צעד נוסף לחיזוק הקשר בין חקלאי הערבה התיכונה לעובדים הזרים, בתקשורת ישירה, מהירה ונגישה, התורמת לתחושת הביטחון והשייכות של העובדים הזרים, ומחזקת את שיתוף הפעולה הפורה בינם לבין החקלאים. נוסף לכך, בימים אלה פתחנו לוח מודעות ייעודי באתר האינטרנט שלנו בשפה האנגלית, כערוץ מידע נוסף לשימושם ולרשותם של העובדים הזרים לחקלאות".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.