תערוכת חקלאות "פרש אגרו משוב" תתקיים בספטמבר 2-4/9/24 ותעסוק בפתרונות ליישום התוכנית הממשלתית החדשה בדגש על חשיבות העצמאות וביטחון המזון לקיומה של מדינת ישראל

01 יול 2024 המחברת/ת:
יענקלה מוסקוביץ יענקלה מוסקוביץ אגרו משוב

תערוכת החקלאות המובילה "פרש אגרו משוב" תתקיים בפעם ה-33 ותעסוק השנה, יותר מתמיד, בשינוי הקונספציה הקיימת, בכל הקשור לחשיבות הייצור המקומי לביטחון המזון ולעצמאות לקיומה של מדינת ישראל.

השנים האחרונות וגם האמברגו מטורקיה לימדו אותנו כי נדרש שינוי בכל הקשור לכישלון קונספציית ״השוק החופשי״ העלולה להביא כיום למחסור חמור של תוצרת חקלאית בישראל אם לא יהיה שינוי במידי במדיניות הממשלה להגברת היצור המקומי. 

עכשיו כשישראל עלולה למצוא עצמה במצור ימי לא רק מהנמל באילת שמושבת כיום, ידוע לכל כי אלו שהובילו את המהלך של ״השוק החופשי״, הרסו במשך שנים את החקלאות וטעו במשך למעלה מעשור. הקונספציה הזו האמינה שיש תוצרת חקלאית בשפע בעולם ואם רק יוסרו חסמי הייבוא יתאפשר לצרכן הישראלי גישה לתוצרת ראויה יותר מבחינת איכות, מגוונת יותר וכמובן זולה יותר. פתיחת הייבוא מבחוץ של תוצרת חקלאית, בפועל לא הביאה לירידת מחירים וגם לא הביאה להתייעלות החקלאות הישראלית. 

תערוכת פרש אגרו משוב ה-33  מביאה איתה בשורה גדולה של צמיחה לכל ענף החקלאות ומארגניה בטוחים שהיא מסמנת נקודת מפנה חשובה. בתערוכה יוצגו פתרונות ליישום וקידום התוכנית הממשלתית שמובאת בימים אלו לאישור הממשלה ע״י שר החקלאות. התוכנית מדברת על הגדלה משמעותית של שטחי החקלאות בישראל, לפי תוכנית ל25 שנים שהוכנה לראשונה מזה שנים רבות. הממשלה תוזיל את מחירי המים לחקלאות ותשקיע עשרות מיליוני ש״ח בתשתיות מים להובלת מים מושבים, שהיום נשפכים לים , בסיבסוד טכנולוגיה ובעידוד דור ההמשך.

תערוכת "פרש אגרו משוב" ה-33 שתתקיים בבנייני האומה בירושלים ב-2-4/9 מצטרפת לקריאת החקלאים ומבקשת ממדינת ישראל, להעניק את התמיכות הנכונות והסיוע, כדי להמשיך את החקלאות העברית בישראל, לשמור על ביטחון המזון שלנו ולא להסתמך על ייבוא חקלאי מחו"ל. בתערוכה תוצג תוצרת חקלאית ישראלית, עשרות חידושים ופיתוחים חקלאיים, במטרה לחשוף בעיני הציבור הישראלי את החשיבות של בחירה והעדפה של תוצרת חקלאית מקומית על פני חקלאות מיובאת. ביטחון המזון של ישראל לא צריך להיות תלוי בייבוא של מזון מטורקיה או ממדינות אחרות, וחשוב שהצרכן הישראלי והרשתות הקמעונאיות יעדיפו לקנות ולמכור ללקוחות שלהם תוצרת מקומית בלבד. 

החקלאות הישראלית נחשבת לא בכדי לאחת המפותחת בעולם ומהמובילות בכל הקשור לטכנולוגיות מתקדמות, פיתוח של זנים חדשים, מערכות השקיה, שימוש בכלי מיכון וממשקים מודרניים. בתערוכה יוצגו לציבור הרחב פיתוחים וגידולים חדשים, זני עגבניות שבקרוב ייצאו לשווקים ויפגשו את הצרכן הישראלי, גידולי קיץ מיוחדים, טכנולוגיות פורצות דרך, רחפנים חדשניים לטיפול בשטחים החקלאיים, אמצעי הגנה ושמירה על השטחים החקלאיים, שיטות השקיה חדשניות ואפילו שוק צפון-דרום שיארח חקלאים מהצפון ומעוטף עזה שנקלעו למשבר בעקבות המלחמה וימכרו ויחשפו את התוצרת שלהם בתערוכה ללא תשלום. 

התערוכה תכלול גם מפגשים מקצועיים מושבים והרצאות, סדנאות, דיונים, פאנלים מקצועיים לפי ענפי השוק החקלאי ובנושאים חקלאיים הנמצאים על סדר היום הציבורי בצל המלחמה. בנוסף תתקיים פעילות 'שולחנות עגולים' בתחומי החקלאות השונים, כהמשך לדיונים המקצועיים במושבים ובלב התערוכה תתקיים תחרות TOP 10 לבחירת עשרת החידושים והפיתוחים פורצי הדרך של השנה האחרונה, אשר יזכו לחשיפה גדולה בתקשורת ובפני עשרות אלפי מאורחי התערוכה. כל המושבים יתקיימו במעמד שרים, חברי כנסת, ראשי ארגונים חקלאיים, בעלי רשתות השיווק וחקלאים רבים.

במקביל לאגרו משוב תיערך גם השנה "תערוכת קלינטק 2024" - האירוע המרכזי של ישראל לאנרגיה מתחדשת, טכנולוגיות ירוקות, מחזור, בניה ירוקה ותחבורה ירוקה - הסוגיות הנמצאות על סדר היום העולמי נוכח ההתחממות הגלובלית ומשבר האקלים. התערוכה הבינלאומית לטכנולוגיות נקיות "קלינטק" היא הגדולה, הוותיקה והחשובה ביותר בישראל ומוכרת בכל רחבי העולם. במקביל לתערוכה יתקיימו כנסים מקצועיים בינלאומיים ויוכרזו "עשר הערים הירוקות של השנה" והצעירים המבטיחים בעולמות הקלינטק עד גיל 40.

תערוכת קלינטק מהווה את מפגש הפסגה של ענפי הקלינטק, כהזדמנות ליצירת קשרים, להתייעל, לחסוך בכספים רבים, ליישר קו עם הסטנדרטים העולמיים של איכות הסביבה וכן ללמוד איך להרוויח יותר מאנרגיה מתחדשת, טכנולוגיות מים, פתרונות ירוקים, מיחזור, מניעת זיהום האוויר והתייעלות אנרגטית, טיפול במי שפכים, גינון ועוד.

שי חג'ג יו"ר השלטון המקומי האזורי מציין : "המלחמה הביאה אותנו למסקנות ברורות ומוחלטות, אחרי שזעקנו שנים על שנים,  על ישראל לדאוג לביטחון המזון שלה כי אנחנו כמו אי בודד, מוקפים בעיקר באוייבים ולא יכולים לסמוך על אף אחד, חוץ מעל עצמנו. האמברגו מטורקיה, נמל ימי באילת שסגור, כל אלו רק מבהירים לנו יותר ויותר כי החקלאות הישראלית תמיד הייתה בחוד החנית וכעת היא מקבלת משנה תוקף, במלחמה הזו, על מנת להצעיד את מדינת ישראל לעצמאות בתחום המזון - אנו מאמינים כי לחקלאות הישראלית תרומה קרדינלית לעולם כולו. זו השנה ה 33 שהתערוכה המרכזית המובילה והמקצועית בישראל תאפשר חשיפת חדשנות, חיבורים בין אנשים ועסקים וקידום החקלאות הישראלית והעולמית"

יענקל׳ה מוסקוביץ מנהל מו״פ רמת הנגב ויו״ר הועדה החקלאית מוסיף " הציבור הוכיח לכולנו במלחמה הזו שהעם אוהב את החקלאות. עשרות אלפי מתנדבים מהארץ ומהעולם נרתמו כולם יחד לעזור להציל את החקלאות במלחמה. אני קורא לכולם, להירתם יחד, לשתף פעולה ולייצר מזון וביטחון למדינת ישראל. כי מזון זה כמו טנקים, בלי טנקים – לא ננצח". 

אודות קבוצת משוב - קבוצת משוב פועלת כ-40 שנה בתחומי החקלאות, גינון, טכנולוגיות ירוקות. משוב גרופ בעלת ניסיון בארגון תערוכות וכנסים בינלאומיים, עם מוניטין רב בארץ ובעולם. הקבוצה עורכת מדי שנה את תערוכת החקלאות הבינלאומית 'פרש אגרומשוב' ואת התערוכה הבינלאומית לטכנולוגיות נקיות 'קלינטק'.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.