"חקלאי גרנות" תחל לשווק פיטאיה של משק גור מגבעת יואב שברמת הגולן

28 מאי 2024 המחברת/ת:
אלון גור, מנהל חוות הפיטאיה אלון גור, מנהל חוות הפיטאיה צילום: מיכל לאופר

מעל ל-50 טון פיטאיה שיווקה גרנות בשנת 2023, בעיקר של זני ונוס ואפולו הגדלים בקיבוץ מעברות, אליהם יצטרפו השנה זנים נוספים בהם גולדן, פינקי ועומר מ"חוות הפיטאיה" של משק גור • בנוסף תשווק גרנות גם קובו, אחד מסוגי קקטוסי הפיאטיה

חקלאי גרנות", חברת השיווק, מכירה והפצה של פירות וירקות לרשתות המזון, בבעלות 43 קיבוצים ומושבים החברים בתאגיד גרנות, תחל לשווק בעונת הפיטאיה הקרובה את הפרי של משק גור, ממושב גבעת יואב שבדרום רמת הגולן. במסגרת ההסכם שנחתם בין הצדדים, תשווק גרנות את הפיטאיה הגדלה בחוות הפיטאיה על פני שטח של כ-50 דונמים, וקובו, אחד מסוגי קקטוסי הפיטאיה, הגדל במשק בשטח של כ-10 דונם וצפוי להניב כ-15 טון. בסה"כ צפויה גרנות לשווק כ-140 טון פיאטיה ובכך לשלש את כמות הפיאטיה שתשווק לשוק הישראלי לעומת שנה שעברה. שטח נוסף של 10 דונם, ששתלה גרנות בקיבוץ מעברות לפני כשנה, צפוי להגדיל את היבולים משמעותית בעוד כשנתיים.

משק גור הוקם בשנות ה-80 על ידי רמי גור במושב גבעת יואב שבדרום רמת הגולן, ועבר גילגולים רבים בענף החקלאות. ממשק לגידול מולרדים (ברווזים) ועד לגידול שושן, פרדסים, בננות וגפן. בשנת 2000 החליט רמי על גידול ניסיוני של פיטאיה, אשר הובאה לישראל ממקסיקו על ידי פרופ' יוסי מזרחי מאוניברסיטת בן גוריון. לדברי תמיר בושניצקי, מנכ"ל "חקלאי גרנות", "אנו שמחים לצרף לשורותינו חקלאי ישראלי ותיק, המתמחה בגידול הפיטאיה, שאומצה בחום על ידי הקהל בישראל. באמצעות החיבור עם רמי גור אנו מעריכים כי נכפיל את כמות הפיטאיה שנשווק לרשתות המזון ולשווקים הסיטונאים, ונגיע לכ-140 אלף טון פרי".

הפיטאיה, הנקראת גם פרי הדרקון, היא קקטוס חסר קוצים הצומח לגובה, וגדלה בישראל במישור החוף, בנגב ובערבה. הזנים העיקריים של פיטאיה אותם משווקת גרנות הם S-91, זן אדום מבחוץ ולבן מבפנים, הפותח את העונה בסוף יוני. גולדן, זן  צהוב מבחוץ ולבן מבפנים, כשמרבית הפרי מגיע לשווקים בספטמבר - נובמבר. עומר, הזן האדום והעסיסי ופינקי, הנחשב לזן הטעים והטוב ביותר, ומלך המדבר, זן חורפי ומשובח במיוחד.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.