מפקחי משרד החקלאות חשפו כ-17,000 ביצים שהוחזקו במושב שזור בתנאים ירודים וללא קירור

18 אוג 2024 המחברת/ת:
הברחות ביצים הברחות ביצים צילום משרד החקלאותֿ

ד"ר רם כץ, רופא וטרינר ראשי לבריאות העוף בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות וביטחון המזון: "צריכת ביצים ומוצרים מן החי ללא פיקוח, שהוחזקו בתנאים ירודים, מהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור. אנחנו מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש ביצים, בשר, דגים ומוצרי חלב בנקודות מכירה מוכרות ומסודרות בלבד"

מפקחי משרד החקלאות הגיעו, בסוף השבוע, ללול במושב שזור, ליד כרמיאל, וחשפו במקום כ-17,000 ביצים שאוחסנו בתנאים ירודים שאינם מתאימים לאחסון ביצים ולא בחדר אחסון ייעודי ומקורר, כנדרש. המפקחים הגיעו למקום במסגרת בדיקה שגרתית, ובמהלכה התברר כי למרות שמדובר בשיא עונת הקיץ, לא היה בלול מבנה אחסון מקורר פעיל, כנדרש. המפקחים זיהו כי מזגן, החיוני לשמירה על הטמפרטורה הנדרשת, לא הותקן אלא הושאר מונח על רצפת המקום. בנוסף, מבנה האחסון לא היה נגיש לעגלות ביצים שכן מדרגה בכניסה מנעה את כניסתן. כל הביצים היו מחוץ לחדר האחסון.

מבדיקה ראשונית עולה כי בנוסף לתנאים הירודים בהם הוחזקו הביצים, הביצים אוחסנו במקום במשך כשבוע, ולא שווקו כל 48 שעות (או 72 שעות בסופי שבוע) כנדרש בחוק. במשרד החקלאות וביטחון המזון מציינים כי מדובר בחריגה משמעותית ממסגרת הזמן המותרת לשיווק, שטומנת בחובה סכנה ממשית לבריאות הציבור.

במשרד החקלאות חוזרים ומדגישים כי צריכת מוצרים מן החי שאוחסנו בתנאים ירודים מהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור. לנוכח הסכנה, הביצים הועברו להשמדה בצו רופא וטרינר והאירוע הועבר לחקירת היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) של המשרד.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.