בעקבות הכוננות הגבוהה ומתקפת המנע של ישראל בלבנון: המחלקה לסיוע חירום של "חברים לרפואה" הרשומה כמוסד חיוני- בהערכות מוגברת להנגשת תרופות וציוד חירום

26 אוג 2024 המחברת/ת:
מתנדבות במרלוג חברים לרפואה מתנדבות במרלוג חברים לרפואה

""חברים לרפואה רשומה כמוסד חיוני ונמצאת בתיאום מתמיד ושוטף עם פיקוד העורף. צי הרכבים של העמותה יוסיף לעבוד גם בחירום – לשנע ולחלק ציוד רפואי ותרופות בהתאם לצרכים בפריסה ארצית. בימים אלו, עקב הכוננות הגבוהה בישראל, עם תרחישים שונים של פגיעה בתשתיות חיוניות או באוכלוסייה אזרחית, אנו ערוכים לסייע לפי הצורך שעלול להתעורר: החל מהנגשת תרופות לחולים כרוניים, קשישים, נכים או אנשים עם קשיי התניידות עקב מצבם או עקב המתקפה, ועד העברת ציוד חירום רפואי לתושבים ולכוחות הביטחון בצפון הארץ, כפי שעשינו בתחילת החודש עם משלוח ציוד חירום עבור תושבי היישוב מג'דל שמס שספגו פגיעה קשה", אומר ברוך ליברמן מנכ"ל עמותת "חברים לרפואה".

 המחלקה לסיוע חירום בינלאומי של "חברים לרפואה" פועלת להנגשת תרופות וציוד חירום רפואי למי שזקוק לסיוע זה במצבי משבר- בארץ ובחו"ל. במהלך השנים האחרונות התמודדה המחלקה עם אתגרים רבים ומכל אחד יצאה עם ידע קריטי נוסף אודות השגת ושינוע תרופות וציוד רפואי במצבי חירום - ידע אותו היא מיישמת הלכה למעשה בימים אלו ממש. "אף שקיווינו שלא נצטרך עוד להפעיל מערכי חירום, הרי שהמלחמה שפרצה ב-7 לאוקטובר הציבה אותנו בפני אתגרים חדשים, מורכבים בהיקף ובצרכים המשתנים שהם מציבים", מחדד ליברמן.  

"על מנת לעמוד באתגרים הצפויים, אנו מעבים את מערך המתנדבים שלנו, ויצאנו בקמפיין לגיוס מתנדבים שיסייעו בהנגשת הציוד והתרופות". "עם פרוץ המלחמה, פתחנו מרלו"ג ענק במרכז הארץ, דרכו ריכזנו את הפעילות באיתור, איסוף, מיון, ושינוע סיוע חירום - ציוד רפואי, ציוד מסייע ותרופות למפונים, לפצועים, לכוחות הביטחון, לכיתות הכוננות ועוד, בהתאם לצרכים שעלו תוך כדי תנועה מן השטח", מפרט ליברמן. 

"הבקשות שהצטברו בעמותה היו אדירות, ונערכנו עם מענה בכלל הגזרות: משלוחי סיוע לכיתות כוננות ברחבי הארץ ובגבולות המדינה, לכוחות הלוחמים בתוך עזה, וגם למפונים בכל רחבי הארץ שנזקקו לתרופות וציוד עזרה ראשונה, כשהעבודה מתבצעת בשיתוף פעולה הדוק ופרו אקטיבי מול בתי החולים, כוחות הביטחון וחברות הפארמה. עד כה, העברנו למעלה מ-5 טון ציוד רפואי, בכלל זה למעלה מ-250,000 פריטי סיוע שונים לעומדים בחזית הלחימה, לכיתות הכוננות ולחיילים, ולמעלה מ-15,000 משלוחי תרופות לפצועים ולמשתקמים".

החמ״ל הראשון של המחלקה למצבי חירום ב"חברים לרפואה" הוקם במגפת הקורונה ובמשך שנתיים סיפק תרופות למבודדים בבתיהם. "בתקופה זו, מפרט ליברמן, "קיבלנו פניות גם מבתי חולים וקופות חולים שלא יכלו לטפל בחולים בבידוד. בתוך שלושה שבועות למדנו להתמודד עם האתגרים הלוגיסטיים של המצב ולימדנו גם את האחרים, כמו למשל את קופות החולים שהקימו את מערך הסיוע לחולים עד הבית". המחלקה חזרה לפעול בעצימות מלאה כאשר פרצה המלחמה באוקראינה ואלפי אנשים נאלצו לעזוב את בתיהם, ובתוך 12 שעות הוציאה את משלוח התרופות הראשון בסיוע משרד החוץ, הצלב האדום וגופים מתנדבים, תוך רתימת שיתוף הפעולה של חברות תרופות ופילנתרופים. כעת, מקווים בעמותה שהידע הרב שנצבר מהמהלכים הקודמים בארץ ובחו"ל, יסייעו לה לטייב את פעילותה במשבר הביטחוני הנוכחי- בישראל.  

קרדיט חברים לרפואה צי המשלוחים של העמותהחברים לרפואה צי המשלוחים של העמותה

 

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.