פרס חקלאות יוענק לד"ר יובל בינימיני על פועלו למען קידום ופיתוח תחום מוצרי הגנת הצומח בחקלאות בישראל

20 אוג 2024 המחברת/ת:
יובל בנימיני יובל בנימיני צילום לוכסמבורג כימיקלים

במעמד שרים, חברי כנסת, אנשי עסקים ומובילים בתחום החקלאות יוענק פרס חקלאות לד"ר יובל בינימיני, בוועידת ישראל לחקלאות ה-15 שתתקיים ב2-3/9 בי"ם, על פועלו בחברת לוכסמבורג תעשיות, הפועל רבות למען פיתוח מוצרי הגנת הצומח בחקלאות בישראל.      

יובל, סמנכ"ל פיתוח המוצרים בחברת לוכסמבורג תעשיות כבר 31 שנים וגם מנהל את פעילות צוות השדה של המחלקה החקלאית, העוסק בפיתוח וקידום המוצרים בישראל. יובל נולד ב 1957 וגדל בקיבוץ מעגן מיכאל. 

עם ניסיון בעבודה חקלאית בשדות הקיבוץ עבד יובל בדרום אפריקה לאחר שירותו הצבאי בגידול כותנה ובגמר "הטיול הגדול" חזר ארצה ולמד בפקולטה לחקלאות, אוניברסיטת ירושלים, עד השלמת תואר שלישי, התמחות בגנטיקה של הצומח, במדע העשבים. יובל עבד בקבוצה של פרופ' ברוך רובין. פעילותו המרכזית בחברה היא איתור יכולות ופיתוח פתרונות עם מוצרים קיימים וחדשים לבעיות שלא נודעו בעבר, בישראל ובעולם. 

לוכסמבורג תעשיות בע"מ היא חברה ישראלית, פעילה כמאה שנים, מומחית בפיתוח ומכירה של מוצרים להגנת הצומח בחקלאות. לחברה מפעלי ייצור בנגב, בערד ובנאות חובב ועובדים בה כ 170 עובדים במקצועות רב תחומיים. בראש החברה עומד דדי (דוד) לוכסמבורג, המנהל הכללי של החברה ואתו קבוצת מנהלים וצוותים שהולכים יחד במשך שנים רבות. 

הצלחתה של לוכסמבורג תעשיות לאורך שנים רבות היא תוצאה של עבודה משותפת וחרוצה של כל עובדיה. לוכסמבורג מפתחת ומשווקת בישראל מוצרים מתוצרתה ומתוצרת חברות בחו"ל. המוצרים מיועדים ברובם להגנת הצומח בחקלאות מפני מחלות, חרקים ועשבים. לוכסמבורג משתפת את ספקיה בחו"ל בניסיונה מעבודת הפיתוח בישראל כדי לבחון אפשרויות ליישום דומה בשווקים אחרים. צוות השדה של לוכסמבורג מונה כ 15 אגרונומים הגרים באזורים שונים בישראל ופועלים באזוריהם עם מגדלים, יועצים, מדריכים ומומחים בניסויי שדה רבים למציאת פתרונות לבעיות אתם מתמודדים חקלאים. צוות השדה מייצר גם מידע הנחוץ לרישוי ורישום המוצרים במשרד החקלאות בכדי לאפשר שימוש מסחרי. 

יובל בנימיני, אחראי על פעילויות הפיתוח והרישוי ומעורב בנושאים השיווקיים והמסחריים. רוב מוצרי החברה משווקים בחו"ל. לוכסמבורג מייצאת את תוצרת מפעליה למדינות באירופה, ארה"ב ודרום אמריקה. יובל גם אחראי על פיתוח המוצרים בכל המדינות, פיתוח הכולל ניסויי שדה עם שותפים עסקיים, חוקרים ממוסדות אקדמיים ועצמאיים, רישוי ורישום המוצרים ושיטות יישום. הסיבה לקבלת הפרס היא העובדה כי יובל פועל ומוביל את הרחבת פעילות החברה ובשנים האחרונות עם מיקוד במוצרים ביולוגיים להקטנת אוכלוסיית מזיקים ע"י בלבול והטעיה, כולל יישום ברחפנים. יובל אחראי על שיתופי פעולה בנושאים הקשורים בתקנים בחו"ל כמו לרמת שאריות מותרות במזון באירופה וארה"ב. הצלחתה של לוכסמבורג תעשיות בתעשייה ובמסחר לאורך שנים רבות היא תוצאה של עבודה משותפת וחרוצה של כל עובדיה. 

יובל כהן כנשיא האגודה הישראלית למדע העשבים הרעים בשנים 2001-2003, נשוי לריקי, אב לשלושה בנים, סב לחמישה נכדים ומתגורר במזכרת בתיה. 

ועידת ישראל לחקלאות ה-15 שתתקיים ב-2-3/9 בי"ם תעמוד בסימן הבטחת בטחון המזון בישראל, הפחתת יוקר המחייה והכפלת הייצור החקלאי. ועידת ישראל לחקלאות תיערך בנקודת זמן מאתגרת ומורכבת, בה החקלאות הישראלית נאבקת על קיומה בצפון ובעוטף עזה, מתמודדת עם מחסור חמור בכוח אדם בעקבות המלחמה ועם רפורמות המאיימות על ענפים רבים ומשברים שונים. ‎להרשמה ופרטים אודות הועידה https://mashov.co/

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.