שמעון ביטון מאביבים נבחר לתואר 'איש השנה בחקלאות 2021'

09 דצמ 2021 המחברת/ת:
שמעון ביטון איש השנה עם חיים אלוש מנכל הוועידה שמעון ביטון איש השנה עם חיים אלוש מנכל הוועידה

שמעון ביטון (58), נשוי+3 וסב ל2 נכדות ממשב אביבים, דור שני בחקלאות ובעל משק חי לגידול ביצים ומטעי פירות מאביבים שעל גבול לבנון נבחר לתואר איש השנה בחקלאות לשנת 2021 של וועידת החקלאות של ישראל, "מרגש מאוד להמשיך את החזון של אבי ולסייע למדינה ביישוב הגבולות וביטחון המזון"

צוות בחינה מיוחד של וועידת ישראל לחקלאות בחר בשמעון ביטון, חקלאי בן 58 ממושב אביבים שעל גבול לבנון כאיש השנה בחקלאות לשנת 2021. במהלך החודשים האחרונים וועדת הפרס בחנה מספר רב של מועמדים אך הגיע לתובנה כי ביטון הראוי ביותר על היותו דמות מובילה בחקלאות, חקלאי בפועל, נחשב לקונצנזוס בקרב הגופים החקלאיים ומי שניצב בחזית מאבקי החקלאים בשנים האחרונות, "שמעון הוא מנהיג אמיתי, מנהיג מהשטח אוהב ישראל ואוהב חקלאות" אמרו בוועדת הבחינה

אביו של שמעון, מכלוף ז"ל עלה ממרוקו למושב אביבים בשנות ה50 ושם הקים משק חי של מטילות ביצים, שמעון גדל לתוך העולם החקלאי ומגיל 8 לקח חלק פעיל בעבודת המשק, "תמיד ראיתי את עצמי בחקלאות". במאי 1970 הפיגוע הקשה באוטובוס הילדים מאביבים לבית הספר במושב דובב שמעון היה אז רק ב 6 וחצי וכתלמיד נפצע קשה מאוד, אביו מכלוף שימש באותו הבוקר כהורה מלווה בהסעה נרצח בפיגוע הקשה. אימו אתי, הפכה בגיל 24 לאלמנה עם שלושה ילדים קטנים החליטה להישאר במושב ולהמשיך את העבודה החקלאית בעצמה "יד אחת מאכילה ילד והיד השנייה מלקטת ביצים" מספר שמעון. בגיל 13 בעודו תלמיד החל לעבוד במשק בשעות הערב המאוחרות על גבול הלבנון, "לא היה לנו זמן לפחד מהפחד, צריך לעזור למשפחה וזה מה שעשיתי" מספר. בשל פציעתו החמורה מהפיגוע, צה"ל לא רצה לגייס את שמעון, אך כפי שעושה בכל חייו, בנחישות החליט שלא לוותר ודרש מאימו לחתום על טופס התנדבות לצה"ל ושמעון שירת על גבול הלבנון הבוער באותם ימים. שמעון ומאיר אחיו מטפחים כיום לול עם כ4000 מטילות ומעבדים מעל ל-150 דונם של מטעי נשירים, "מאיר הוא הדומיננטי יותר בפעילות החקלאית בשטח, אני אחראי על כל מערך השיווק, ניהול ומסחר לצד תפקידי כיו"ר ועד המושב, ונציג המגדלים בשלוחת המטילות כבר 12 שנים" מציין.

ביטון פעיל מאוד במו"מ עם משרד החקלאות: "העשור האחרון היה עתיר במאבקים לאור הקשים מול הייבוא החיצוני, שינוי האקלים ועלויות המים הגבוהות בחקלאות, החקלאים הפכו לאויבי השלטון והעם בחסות התקשורת שמיתגה את החקלאים כמרוויחים הגדולים כשבפועל אלו רשתות השיווק ופערי התיווך. כואב לי שזה היחס לו זוכים חקלאי ישראל המעבדים את האדמה בגבולות הארץ ודואגים לתוצר איכותי, בריא וטרי תחת תנאים ביטחוניים קשים ואמונים על ביטחון המזון של מדינת ישראל".

ביטון כאמור נבחר על ידי ועידת ישראל לחקלאות לאיש השנה בחקלאות: "בכל פעם שאני שומע את הטייטל "איש השנה בחקלאות" זה מרגש אותי מחדש. השנה האחרונה הייתה עתירת קשיים הן בשל משבר הקורונה, האירועים הביטחוניים והעלאת יוקר המחייה, אך החקלאות לא עצרה לרגע ואם זה תלוי בנו, לא יעצרו אותנו לעולם. מבחינתי הפרס הגדול זה להגיע בסוף כל יום להיות עם אמא במשק ולעשות חקלאות אמיתית- זה התרומה הגדולה לנשמה. אני יכול לבחור בחיים שקטים יותר אך החקלאות הייתה ותישאר כל חיי" על הבמה התייחס לפעילות משרד החקלאות ואמר: "אנחנו לא נפסיד במערכה הזו, זה לא יקרה במשמרת שלנו אף אחד לא נתן לנו פריבילגיה לוותר, אם צריך להחליף שרים ומנכ"לית יש בכוחנו לנצח, רק באחדות והיום היא קיימת- יש כאן בוועידת ישראל את החקלאים הערבים, הקיבוצים המושבים התאחדות חקלאי ישראל- מעולם לא היה איחוד כוחות כזה ובאיחוד הזה אנחנו ננצח, כן לרפורמה אבל לא לרפורמה שתחליף אותנו בטורקים באוקראינים!"

חיים אלוש מנכ"ל וועידת ישראל לחקלאות ציין: "שמעון ביטון הוא מנהיג מהשטח ללא קרדיטים, הוא צמח מהחקלאות, פועל מתוך אידיאולוגיה, שליחות, מסירות, אהבת ישראל ואהבת החקלאות הישראלית. כמי שגדל על גבול לבנון הוא הפנים של החקלאות הישראלית המיישבת את גבולות המדינה, דואגת לביטחון המזון של ישראל ולתוצרת חקלאית איכותית. שמעון הוא הפנים היפות של החקלאות הישראלית ואנו גאים על הבחירה בו"

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.