מחקר מגלה: אבוקדו משפר את בריאות המעי

04 אוק 2021 המחברת/ת:
אבוקדו של גרנות אבוקדו של גרנות

אכילת אבוקדו מידי יום, יכולה להועיל לבריאות המעיים, זאת על פי מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים באוניברסיטת אילינוי. המחקר מצא כי צריכת אבוקדו יומית הובילה לעלייה במגוון חיידקי המעי וריכוז גבוה יותר של החיידקים המסייעים בפירוק סיבים, אשר עוזרים לייצר את התרכובות המיוצרות בתהליך חילוף החומרים, התומכות בבריאות המעיים הכללית.

המחקר עקב אחר מצב הבריאות והתזונה של 163 מבוגרים הסובלים מעודף משקל. קבוצה אחת התבקשה לאכול אבוקדו מידי יום, והקבוצה השנייה לא אכלה אבוקדו. בקרב המשתתפים שאכלו אבוקדו אחד ליום במשך 12 שבועות, מצאו החוקרים שינויים חיוביים בחיידקי המעיים, כולל גיוון חיידקי מוגבר. "אנחנו יודעים שאכילת אבוקדו עוזרת להרגיש מלאות ומפחיתה את ריכוז הכולסטרול בדם, אבל לא ידענו איך זה משפיע על חיידקי המעיים ועל התרכובות שהחיידקים מייצרים", אומרת מחברת המחקר הראשי שרון תומפסון. מחברי המחקר ציינו כי אבוקדו גם עשיר בסיבים ומחקרים אחרים הראו שמאכלים עתירי סיבים טובים לעיכול בריא.

לדברי המומחים לגידול אבוקדו של "חקלאי גרנות", הקשר בין מגוון החיידקים במעיים לבין בריאות טובה יותר כבר הוכח בכמה מחקרים, ומדענים מאמינים שפירות וירקות ממלאים תפקיד מכריע בשיפור בריאות המעיים. מערך חיידקי מעיים פחות מגוון מקושר להתפתחות השמנת יתר ובעיות בריאותיות רבות.

"חקלאי גרנות" הנה חברת השיווק, מכירה והפצה של פירות וירקות לרשתות המזון, הנמצאת בבעלותם של החקלאים מהקיבוצים והמושבים החברים בתאגיד גרנות. החברה מחזיקה בכ-25,000 דונם של מטעי אבוקדו ומספקת כ-40% מהאבוקדו שהישראלים אוכלים, לצד ייצוא אל רשתות המזון המובילות בעולם

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.