⁨התאחדות חקלאי ישראל לרשתות השיווק הגדולות: ״עליכם להיערך ליישום חוק סימון ארץ המקור של תוצרת חקלאית״⁩

11 דצמ 2023 המחברת/ת:
מדפים בסופרמרקט מדפים בסופרמרקט Adobe Stock

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים עמית יפרח ומזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אורי דורמן שלחו הבוקר מכתב לרשתות השיווק הגדולות ובו תזכורת באשר לחוק סימון ארץ המקור של תוצרת חקלאית. מדובר בתיקון לחוק הגנת הצרכן מיום 20 ביולי 2023 שעתיד להיכנס לתוקף ב- 24 לדצמבר 2023.

התיקון כאמור, מחייב סימון ארץ הייצור של תוצרת חקלאית שאינה ארוזה או ארוזה במקום שבו היא נמכרת או משווקת לצרכן. הסימון אמור להתבצע באופן ברור ובולט ובצמוד לתוצרת, הכוללת פירות וירקות טריים, מוצרי חלב ובשר טרי ודגים.

במכתב מבקשת התאחדות חקלאי ישראל לפעול בהלימה מלאה לתיקון, במיוחד בימים אלה, בהם כולנו מבינים את חשיבותה האסטרטגית של החקלאות הישראלית ולאור ההתגייסות יוצאת הדופן של אזרחי ישראל למען החקלאות הישראלית.

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים עמית יפרח ומזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אורי דורמן: "התיקון לחוק הגנת הצרכן שמחייב את סימון ארץ המקור של תוצרת חקלאית הוא חוק חשוב שנאבקנו עליו במשך שנים. לצרכן הישראלי מגיע לדעת אם הוא קונה עגבנייה מטורקיה או עגבנייה ישראלית. מה גם, שהחוק יתרום רבות לחקלאים הישראלים שעובדים ללא הרף, ובחודשיים האחרונים תוך סכנה ממשית לחייהם, כדי לספק תוצרת טרייה ומקומית לאזרחי ישראל. אנו דורשים מכל המשווקים לקיים את החוק כלשונו ולסמן בצורה בולטת את ארץ הייצור של התוצרת החקלאית."

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.