"חקלאי גרנות" קיימה את הכנס השנתי שלה בסימן האתגרים וההזדמנויות בשוק האבוקדו הישראלי

11 ספט 2022 המחברת/ת:

מאות חקלאים ובכירים מענף החקלאות הישראלי השתתפו בכנס שנערך בקיבוץ שפיים, בו סיכמה גרנות את פועלה בתחום הפירות וירקות בעונת 21/22 והצהירה על יעדיה לעתיד • השף אסף גרניט נשא הרצאה לחקלאים בנושא מצוינות המטבח הישראלי בארץ ובעולם

העתיד נראה ירוק וזוהר מתמיד. בכנס השנתי של "חקלאי גרנות" שהתקיים בשבוע שעבר, סקרה חקלאי גרנות, הקואופרטיב החקלאי הגדול בישראל הפועל על פני כל שרשרת הערך של הפרי וירק, את פועלה בתחום החקלאות ותוצאות עונת 21/22. בכנס, שהתקיים בקיבוץ שפיים, השתתפו מאות מגדלים וחקלאים ובכירים מענף החקלאות הישראלי, בהם ח"כ רם בן ברק, יו"ר ועדת החוץ והביטחון ויו"ר השדולה החקלאית, שדיבר על חשיבות שימור החקלאות והחקלאים בישראל, אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, שפירט על המו"מ מול משרד החקלאות והאוצר על הרפורמה המתוכננת בענף החקלאות עמית בן יצחק, יו"ר גרנות ואורחים רבים נוספים. השף אסף גרניט נשא הרצאה לחקלאים בנושא "מצוינות תחת אש" וסיפר מדוע המטבח הישראלי כל כך מצליח ומה הפך אותו להיות אחד המטבחים המובילים בעולם.

במהלך הכנס הוסברו האתגרים הצפויים בשוק האבוקדו הישראלי והעולמי ויעדי הקואופרטיב לעתיד. גיורא מרום, מנכ"ל חקלאי גרנות נשא דברים בכנס והציג את החזון של החברה: "גרנות תהיה המשפחה החקלאית פורצת הדרך והמובילה בישראל, באבוקדו ובתוצרת חקלאית מגוונת, טרייה ואיכותית, 365 יום בשנה, תוך השאת ערך למגדלים ולבעלים. החברה תהיה סמל של מצוינות חקלאית, הוגנות מסחרית ושקיפות צרכנית, המקדמת ערכי חקלאות חברה וסביבה למען דור העתיד". כמוכן ניתח מרום את המגמות בשוק הפירות וירקות בארץ ובעולם והצביע על הכיוונים האסטרטגיים בהם מתפתח התאגיד בשוק המקומי והבינלאומי.

גרנות הוא קואופרטיב החקלאות הגדול בישראל השייך ל-43 קיבוצים. לארגון בתי אריזה מובילים בתחום האבוקדו וההדרים והוא בין היצואנים הגדולים והמובילים בישראל. כ-50,000 טון פרי מגיע לבית האריזה מדי שנה מכ- 35,000 דונם של מטעים, כש- 70% מהתוצרת מיועד לייצוא. כ-12,000 דונם אבוקדו נטעו בעשור האחרון בהשקעה של מעל 100 מיליון שקלים ועוד אלפי דונמים צפויים להינטע בשנים הקרובות. עד לשנת 2015 פעלה גרנות בבית האריזה לאבוקדו עם שותפויות במטעים, העסיקה כ-60 עובדים והיקף המכירות השנתי שלה, בשוק המקומי ובייצוא, נאמד בכ-150 מיליון שקל. בשנים האחרונות עובר התאגיד תהליך התפתחות מואץ, אשר כולל פעילות על פני כל שרשרת הערך החל מנטיעת השתיל ועד למדף, מעסיק כ 200 עובדים ומגלגל מחזור פעילות בארץ ובשווקים הבינלאומיים של מעל 500 מיליון ש"ח.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.